NA24.no

Tre norske radioløver

Tre bronser til norske reklamebyråer i Cannes.

Norge har vunnet 3 bronseløver i Radio i årets Cannesfestival. Både Try, Dinamo og SMFB fikk med seg løve hjem. Japan vant kategoriens Grand Prix, melder Kreativt Forum.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Av de ti norske radiojobbene som havnet på shortlist, ble tre ytterligere premiert under tirsdagens utdeling av radiopriser. Og det var tre alvorlige norske bidrag som markerte seg i finalen. Try vant for sin jobb «Brudens tale» for Norsk krisesenterforbund, Dinamo med «Sykehus» for Leger uten grenser og SMFB vant bronse med sin jobb for Norsk flyktningeråd: «Skolegården».

Norsk vs. internasjonalt Tekstforfatter i Try, Lars Joachim Grimstad satt i årets radiojury. Han mener tre bronseløver er bra, men at Norsk reklamebransje også kan gjøre det bedre.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere