NA24.no

Utenlandske spillselskaper sniker seg rundt loven ved å reklamere via veldedighetskampanjer

- Kynisk, sier Lotteritilsynet.

Spillselskaper som Betsson og Mobilbet snor seg utenom forbudet mot utenlandsk spillreklame rettet mot norske brukere på Facebook og YouTube, melder Dagens Næringsliv i torsdagens papirutgave.

Dette gjør spillselskapene ved å lansere veldedighetskampanjer og såkalte drømmedager til kunder via sider på sosiale medier.

- Dette er veldig kynisk og vi følger deenne utviklingen av markedsføringen av spill tett, sier Atle Hamar, direktør i Lotteritilsynet, til avisen.

Det er ulovlig å markedsføre pengespill som tilbys på internett, med unntak av spill fra Norsk Tipping og Rikstoto.

Lotteritilsynet og Hamar mistenker den nye trenden, og bekrefter at de vil ta en nærmere titt på muligheten til å stenge slike sider i tiden som kommer.

Rapporter om feil i artikkelen

Mest sett siste uken

Lik NA24 her og få flere ferske økonominyheter!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere