NA24.no

Vaktbikkje refser Norwegian

(Scanpix)
Sist oppdatert:
- Passasjerene har opplagt krav på kompensasjon, mener Forbrukerrådet.

Mannskapsmangelen til Norwegian, som mangler både flygere og kabinpersonell, har blitt nødt til å kansellere en rekke flygninger - ofte på kort varsel, ifølge forbrukerportalen.

Det har fått Forbrukerrådet til å reagere, og de ber nå selskapet rydde opp.

FØLG NA24 PÅ FACEBOOK!

- Passasjerene har opplagt krav på kompensasjon, sier fagdirektør Anne Haabeth Rygg i Forbrukerrådet.

- Bjørn Kjos sier selv at de opererer med en for lav bemanning av kommersielle hensyn, og det er selskapet som må tilpasse bemanningen til rutetilbudet, legger hun til.

Rygg mener kanselleringer går hardt utover passasjerene.

- Norwegian bør også ta på alvor at kansellerte fly har mer enn en økonomisk side for passasjerene. Når selskapet ikke greier å få flyene i luften går mange glipp av reiser og ferier de har planlagt og gledet seg til, sier fagdirektøren.

Anne Rygg mener det kan være aktuelt å få dekket andre utgifter, som hotell og lignende, i tillegg til standardkompensasjonen. Fagdirektøren oppfordrer passasjerer til å ta saken videre dersom Norwegian ikke gir erstatning.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere