*Nettavisen* Økonomi.

Vil spise kirsebær med de store

Corona-importør hevder de er vinneren av ølmarkedet.

Haugen-Gruppen mener for mye fokus rettes mot Hansa og Ringnes som førstevalg når øltørste nordmenn skal leske sine ganer.

NA24 - din næringslivsavis

Regnskapstall innsendt til Brønnøysundregistrene viser nemlig at gruppens Corona-virksomhet opplevde en verdivekst på 65 prosent i 2008.

-Vi har opplevd en markant vekst de siste tre årene. Salget er tredoblet i perioden og merkevaren Corona Extra har gått fra å være et nisjeprodukt, til å være landets mest populære premium flaskeøl, sier produktsjef i Fredrik Hansen ifølge Finansavisen.

Hansen er ikke fremmed for å berømme egen innsats, men understreker også at ølmerkets internasjonale markedsposisjon har en aldri så liten finger med i spillet.

-Grunnen til at Corona har en så jevn og sterk vekst, skyldes langsiktig og strategisk jobbing. Synlighet i butikk er noe vi setter på dagsorden, men Corona Extra har også en meget sterk merkeidentitet. Fra å være et meksikansk øl har utviklingen gått mot et globalt ikon i ølverdenen, skriver selskapet i en pressemelding, melder FA.

Har du et næringslivstips - kontakt NA24

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag