Vippser Kiwi av pinnen

Styreleder i Vipps Rune Bjerke, Vipps-sjef Rune Garborg og nestleder Elisabeth Haug. 

Styreleder i Vipps Rune Bjerke, Vipps-sjef Rune Garborg og nestleder Elisabeth Haug.  Foto: Gorm Kallestad (NTB scanpix)

Vipps overtar førsteplassen i omdømme-kåring.

22.01.19 10:51

Vipps var merkevaren med mest «buzz», eller positiv omtale, i 2018.

Det viser en undersøkelse fra Yougov.

De overtar dermed tronen fra Kiwi, som var fjorårets vinner. Finn.no følger på tredjeplass.

YouGov BrandIndex rangeringer for 2018 kartlegger blant annet hvilke merkevarer som har fått mest positiv omtale i Norge. Rangeringen utarbeides ved hjelp av YouGov BrandIndex' Buzz-score («positiv snakkis») blant 300 merkevarer i Norge.

Rema 1000 falt kraftig i 2017, men slo tilbake i fjor og er den merkevaren som stiger mest, med en oppgang på 16,6 poeng.

Les også: Rema 1000 helt til bunns i omtale-kåring

«Rema 1000 har hatt en omdømmekrise i kjølvannet av blant annet Bestevenn-strategien og kom ut av 2017 med en negativ Buzz-score. Nå kan Rema 1000 glede seg over å være den merkevaren med sterkest fremgang. Rema 1000 har forbedret sin score med 16,6 poeng og ender på en samlet score på 14,9 poeng», skriver Yougov.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mer om emnet: Dagligvare

Mest lest på Økonomi

Annonsebilag