*Nettavisen* Økonomi.

Vraket Vollvik for å satse på Facebook

Seriegründer Jan Rune Størseth drar i gang ny satsing.

14.11.11 07:48

Størseth har dratt i gang flere selskaper innen den norske teknologisfæren. Blant disse er Fastweb de mest kjente. De siste årene har han jobbet med Idar Vollvik, men nå har han hoppet av Ludo-toget.

Siden i sommer har Størseth og daglig leder Richard Asheim samlet selgere og teknologer i lokaler i sentrum av Oslo. Ved salg av facebook-løsninger til bedrifter, har selskapet klart å komme opp i en månedsomsetning på over to millioner, etter bare noen måneder på baken. Det første driftsåret, som kun blir på seks måneder, gir også et resultat dog med et lite underskudd

- Dette er vi meget fornøyd med, men vi har større planer. Mye større, sier Størseth til NA24.

Satser på sosiale medier
NA24 har flere ganger intervjuet Størseth om utviklingen til Vollviks mobilsatsing. Nå vil han imidlertid ikke uttale seg om dette lenger.

- Jeg har full fokus på Solid Publication nå, sier seriegründeren.

Størseth og Asheim har den siste tiden ferdigstilt en ny løsning for det sterkt voksende markedet for sosiale medier. Selskapet tilbyr webbaserte løsninger som lar kunden enkelt styre og analysere bedriftens aktiviteter på tvers av de forskjellige kanalene i sosiale medier. I tillegg tilbyr Størseth og Asheim overvåking av medier og aviser for bedrifter, i konkurranse med blant andre Jørn Lyseggens Meltwater.

- Vi har fokus på at vår løsning skal være så enkel at markedssekretærene kan håndtere den, sier Størseth.

Avtale med Eie
En av nysatsingene til Solid Publication, er en avtale med Eie Eiendomsmegling. Avtalen gjør det mulig å markedsføre eiendommer på en ny måte. Som første norske meglerkjede gjør Eie sin boligportefølje søkbar på Facebook.

- Sosiale medier er fremtiden, og det er en sann glede å si at Eie er første meglerkjede i sannsynligvis hele verden, som legger alle boligene sine ut på Facebook. Nå vil boligene til våre kunder nå ut til enda flere potensielle kjøpere, og vi i Eie har tatt første skritt i.en helt ny retning når det gjelder markedsføring av boliger, skriver Christian Vammervold Dreyer, administrerende direktør i Eie Eiendomsmegling i en melding.

På Facebook-løsningen kan man sjekke aktuelle visninger og finne kontorer og/eller meglere i kjeden. Eie supplerer disse mulighetene til en allerede levende vegg med mye spennende boligstoff.

- Det ligger enorme mulgiheter for bedrifter på Facebook – det gjelder å utnytte dem riktig. Vi er glade og stolte over å kunne hjelpe Eie Eiendomsmegling med å gå nye veier for å treffe kundene sine, skriver Richard Asheim i Solid Publication i meldingen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.