Provnarkotika.com vant tre av prisene i Gulltaggen. Annonsøren bak nettsiden provnarkotika er Uteseksjonen og kampanjen er utført av Kitchen Reklamebyrå og nettbyrået Mediafront. Kampanjen gikk også til topps i interaktivkategorien i reklamekonkurransen Gullblyanten nylig.
NA24 Propaganda - Norges største medienettsted
Prøvnarkotika fikk den høythengende hovedprisen «Årets Gulltagg», og vant også kategoriene «Gulltaggens Nyskaperpris» og «Beste kampanje». Kitchen og Mediafront var dermed de eneste byråene som vant mer enn en pris i årets konkurranse.
- Jobben bruker sterke virkemidler, banebrytende teknologi og et spennende format for å fremføre sitt viktige budskap til en lite mottagelig målgruppe, skriver juryen.
Bjella fikk æresprisen
Internett Manager i SAS Braathens, Magne Bjella fikk Gulltaggens hederspris. Juryen skriver i sin begrunnelse: Magne Bjella = engasjement. Dette engasjementet har tydelig rørt og satt spor i en hel bransje. Magne Bjella har gått langt utover det som kan forventes av en samarbeidspartner og enkeltperson i bransjen, skriver juryen.
Her er alle vinnerne:
Kategori: Årets Gulltagg 2007
Vinnerarbeid: Prøv narkotika
Kunde: Uteseksjonen
Byrå: Kitchen
Mediebyrå: Mediafront AS
Kategori: Gulltaggens Ærespris 2007
Vinner: Magne Bjella
Kategori: Gulltaggens Nyskaperpris 2007
Vinnerarbeid: Prøv narkotika
Kunde: Uteseksjonen
Byrå: Kitchen
Mediafront AS
Kategori: Beste Kampanje 2007
Vinnerarbeid: Prøv narkotika
Kunde: Uteseksjonen
Byrå: Kitchen
Mediebyrå: Mediafront AS
Kategori: Årets Annonse 2007
Vinnerarbeid: Spill på hest
Kunde: Norsk Rikstoto
Byrå: Apt
Mediebyrå: Initiative Universal Media
Kategori: Beste Online DM 2007
Vinnerarbeid: Venner i lufta
Kunde: SAS Braathens
Byrå: Dinamo
Mediebyrå: Mediacom
Kategori: Beste Nettsted for Merkevare 2007
Vinnerarbeid: Freia
Kunde: Kraft Foods Norge AS
Byrå: Virtual Garden Screenplay
Kategori: Beste Nettsted for Bedrifter 2007
Vinnerarbeid: Ekornes Markedsportal
Kunde: Ekornes ASA
Byrå: Espri Kommunikasjon AS
Kategori: Beste Elevarbeid 2007
Vinnerarbeid: Maxbo DM
Kunde: Maxbo
Vinner: Christopher Einarsrud
Kategori: Beste Portal 2007
Vinnerarbeid: NAV
Byrå: Bekk Consulting
Kategori: Årets Interaktive Annonsør 2007
Vinner: Komplett.no
Kategori: Beste Mobilmarkedsføring 2007
Vinnerarbeid: URO
Kunde: Sandrew Metronome AS
Byrå: Eurobate ASA
Kategori: Beste E-handelsnettsted 2007
Vinnerarbeid: QXl Auksjon Norge AS
Byrå: OMD