Gå til sidens hovedinnhold

NHO med yngre image

Ungdom skal selv overbevise om at næringslivet ikke bare er kjedelig menn i dress. Elever fra Ullern videregående skole lager nettportal for næringslivet.

- Vi har helt klart hatt et imageproblem overfor ungdom, så dette er en utfordring. Hovedtanken er at de unge selv lettere kommer opp med et konsept som fenger ungdommen, enn det vi selv vil gjøre, sier prosjetkmedarbeider Bjørnar Eidsom ved NHO til Aftenposten Aften.

NHO tok kontakt med Ullern videregående skole, noe faglæreren i mediefag så som en stor mulighet for elevene. To dager i uken jobber seks elever med portalen som skal gjøre ungdom mer interessert i næringslivet.

Nettsiden skal lanseres 1. april. Poenget er å nå ungdommen med næringslivets budskap. Elevene sier de kommer til å bruke ungdommens språk, farger og design.

- Vi ser hvilken fase ungdommen er i nå, og for øyeblikket er det aktuelt å satse på en 80-tallsdesign, sier redaksjonsmedlem Sandeep Singh til Aftenposten.

Fra å se på NHO som en organisasjon for kjedelige, gamle, dresskledde stresskoffertfolk i triste kontorerer, har Ullern-elevene skjønt at næringslivet faktisk har noe med dem å gjøre.

Reklame

Manchester City slår lillebror Manchester United søndag

Kommentarer til denne saken