Gå til sidens hovedinnhold

Cecilie og Alf Jacob fant dette i lasagnen: - Jeg er fortsatt kvalm

Familien hadde kjøpt middagen fra Adams matkasse.

Familien på fem hadde spist opp en god del av lasagnen fra middagsleverandøren Adams matkasse, da de oppdaget noe som normalt ikke finnes i lasagne.

- Vi hadde spist halve middagen da jeg oppdaget noe oppi formen som så ut som hår, sier Cecilie Salberg Rørborg til Nordlys.

«Æsj, ekkelt», tenkte hun og tok serveringsskjeen for å fjerne det. Det viste seg at det var mer enn bare litt hår. En klump av det som trolig er hud og pels kom fram fra maten de nylig hadde spist av.

- Det så ut som det var et stykke hud med hår, eller pels, på. Det så nesten ut som et øyelokk med vipper. Vi vet ikke sikkert hva det er, men det er jo nærliggende å tro at det er fra et dyr, sier Salberg Rørborg, som er bosatt i Harstad, til avisen.

Kvalm

Hun sier hun følte seg dårlig og kvalm i flere timer etter opplevelsen.

- Det var grusomt ekkelt. Jeg blir fortsatt kvalm når jeg tenker på det, sier hun.

Resten av middagen gikk rett i søpla. Cecilie sier det neppe blir servert lasagne i familiens hjem med det første.

- På posen med bolognese står det at den inneholder kjøttdeig fra storfe, tomatbase av hakket tomat, kepaløk, tomatpure, rapsolje, sukker, hvitløk samt salt og pepper. Det står ingenting om den ekle klumpen, sier Salberg Rørborg.

Onsdag var familien i kontakt med Adams matkasse.

- De sa vi ikke skulle få fakturaen refundert. De ønsker også klumpen tilsendt slik at de kan finne ut hva det er, sier hun.

Familien vurderer å få klumpen analysert selv.

- På en måte vil vi jo det, men samtidig vil jeg helst ikke vite, sier hun og ler.

Posen med bolognes er produsert av Haugen gardsmat.

Adams matkasse beklager

Kim Arne Hammerstad, informasjonsansarlig i Adams Matkasse AS, bekrefter overfor Nordlys at de har fått en henvendelse fra Harstad-familien.

- Vi har refundert beløpet for matleveransen og vi beklager opplevelsen på det sterkeste. Vi har startet en prosess opp mot leverandøren. De vil foreta en analyse av fremmedelemenetet. I tillegg vil de se på sine rutiner, slik at det ikke skal skje igjen.

- Opplever dere ofte liknende klager?

- Nei, dette hører til sjeldenhetene. Vi leverer ut 100.000 posjoner middager hver måned. Dette er ikke hverdagskost, sier Hammerstad, som sier familiens opplevelse er svært beklagelig.

- Det skal rett og slett ikke skje.

Hjemme i Harstad hadde familien konkludert med at de ikke ønsker å motta flere matkasser allerede før de mottok ukens leveranse.

- Det blir dyrt i lengden. Etter denne opplevelsen er det helt uaktuelt å abonnere videre.

Flere saker fra Nordlys får du her!

Kommentarer til denne saken