Debattinnlegget gir uttrykk for skribentens meninger.
Foodora anklages for mat som ikke blir levert, null refusjon og elendig kundeservice. Jeg hadde selv en slik opplevelse i høst og har boikottet Foodora siden.
Dette er saken: Raser mot Foodora: – Skikkelig ekkelt
Vi bestilte et hamburgermåltid for cirka 400 kroner og fulgte spent med i appen. Vi så ordren bli registrert og laget, men da den hadde vært ferdig og «hentes straks av budet» i 20 minutter, begynte vi å ane problemer - maten blir jo kald?
Vi forsøkte å komme i kontakt, og jeg er litt usikker på rekkefølgen vi gjorde ting i, men budet var ikke å nå, Foodora fikk vi heller ikke tak i over telefon, og kundeservice var til lite hjelp.
Vi kom omsider i kontakt med restauranten som sa de var forferdet fordi maten var kald - og i deres øyne ødelagt. De ønsket å servere kvalitet, men det blir vanskelig når budet ikke dukket opp. De hadde heller ikke råd til å produsere dobbelt opp av mat, fordi tjenesten med levering ikke fungerte i første omgang. De mente derfor at vi burde få kompensert av bud eller Foodora, noe jeg forøvrig er enig i.
Les også: Stor test av mat levert hjem: - Uspiselig
Budet kom til slutt med maten, over en time etter at den var ferdig i restauranten. Budet kunne ikke gjøre noe heller. De fikk en melding, plukket opp mat og leverte. De visste ikke hvor lenge den var stått på vent før de hentet den.
Så her har du altså en leverandør (Foodora) som ikke klarer å koble sammen produksjonslinja si (restaurant og varetaxi) slik at maten blir kald. Jeg sa at jeg ikke har bestilt kalde hamburgere til 400 kroner. Jeg bestilte varme hamburgere til 400 kroner. De leverte ikke det jeg bestilte og jeg ønsket refusjon.
Les også: Foodora har lekket over 700.000 passord
Fikk tilbud om en tilgodelapp på 50 kroner ved neste kjøp.
Det burde ikke være lovlig.