Gå til sidens hovedinnhold

Tilbake på toppen

«Nytt på nytt»-premieren ble sett av 70 prosent av tv-seerne.

Hele 1.286.000 seere benket seg for å se programleder Jon Almaas dra i gang statskanalens mest populære program for sesongen. Det ga en seerandel på 70,1 prosent. «Nytt på nytt» hadde til sammenligning 1.142.000 seere på premieren sist høst og en markedsandel på 61,7 prosent.

Også Skavlan var tilbake med nye programmer og også han rundet millionen. 1.046.000 seere i gjennomsnitt og en seerandel på 59,6 prosent må sies å være gode premieretall. «Grosvold» som gikk i samme sendetid sist høst hadde 776.000 seere i premiereprogrammet. I Sverige hadde Skavlan 1 425 000 seere, og en seerandel på 38, 7 prosent. Det er den største seerandelen for Skavlan i Sverige noen gang, melder NRK.

Beat for Beat samlet 852.000 seere i snitt og fikk en markedsandel på 53,1 prosent. Det er en betydelig bedre start enn på høsten 2008 da programmet samlet 585.000 seere på same tid. Det var også mer enn hva TV 2 klarte å samle med programmet X Factor som gikk i samme sendetid. TV 2 spilte ut sine sterkeste fredagskort en uke før statskanalen dro i gang sin «gullrekke». «Senkveld» med Thomas og Harald åpnet forrige helg med hele 878 000 seere og andel på 53,9 prosent. Sist fredag gikk seertallet ned til 749.000 seere og en markedsandel på 46,7 prosent.

«X Factor», som oppnådde 554.000 seere i premiereuken, er ikke på listen over de 20 mest sette programmene i forrige uke.

NRK1 hadde de fem mest satte programmene på norske skjermer i forrige uke, med «Nytt på nytt», «Skavlan», Valgnattsendingen, «Beat for beat» og «Norsk attraksjon». TV 2 tok sjetteplassen med «Senkveld».

Kommentarer til denne saken