RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- BB-sex pirrer ikke seerne

Sist oppdatert:
Big Brother-sirkuset er i gang, med sexrekord og høy modellfaktor. Men om TVNorge jakter seere, så er fokus på dette feil vei å gå, mener medieekspert. Se de siste bildene fra huset.

(SIDE2:) Gedigne annonseplakater med nakne mennesker har promotert årets «Big Brother»-sesong. Og søndag kveld fikk tv-seerne vite at det er høy silikonfaktor og en utagerende livsstil som preger årets 18 deltakere.

Allerede etter seks timer hadde det første paret funnet veien under dynen , bekrefter Kanal 5 i Sverige. Og på programmets nettsider ser vi at flere par er i gang med flørten under dynen.

- Seiglivet såpeopera

Men all fokusen på sex i forbindelse med oppstarten av ny sesong er bare hype som hjelper lite på sikt, mener den profilerte medieviteren Alex Iversen.

- Dette gjør de for å pirre kikkerinstinktet. Men jeg tror ikke vi kommer til å se det ekstreme som vi ikke har sett før, sier han til Side2 og mener at programmet ikke vil få nye seere med denne fokusen.

- «Big Brother» har et relativt fast seersegment, et kjernepublikum som består av flest kvinner. I forhold til sendetiden så handler programmet veldig lite om sex, men er en langvarig seig såpeopera. Derfor er det de sosiale relasjonene som er det interessante for seerne.

- Hvis programmet skal få flere seere, så hjelper det derfor ikke at deltagerne flasher puppene eller har sex. Men det må oppstå interessante relasjoner mellom menneskene, påpeker Iversen.

Lavere seertall - godt salg

På tross av en pirrende forhåndsreklame, åpnet programmet med de dårligste premieretallene i programmets historie med 414.000 seere.

I snitt lå forrige sesong på 250.000 seere. Programdirektøren Eivind Landsverk uttalte før helgen at TVNorge er fornøyd om programmet runder 200.000 i snitt denne gangen.

Annonsørene har også utvist stor interesse for denne sesongen, oppga markedsdirektør Helge Flemmen til Side2.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere