RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Ida Klokk ( Side2 )

- Det var noe vi savnet

Sist oppdatert:
Moods of Norway med ny sportskolleksjon. Se den her.

(SIDE2): Designerduoen Simen Staalnacke og Peder Børresen går nye veier med en splitter ny sportskolleksjon.

Kolleksjonen ble lansert hos Anton Sport i Bogstadveien i Oslo på torsdag, og temaet var afterski.

Under lanseringen var det imidlertid en som manglet - nemlig Simen Staalnacke, som var i New York for å motta en pris av selveste kong Harald og dronning Sonja.

- Det er utrolig kult at vi er involvert i to eventer på to forskjellige kontinenter. Prisen vi har vunnet er «American Norwegian Trade Award». Så der sitter Simen akkurat nå, sier Peder Børresen til Side2.

Mer fra Side2.no: Sjekk forsiden nå

Skiklær som synes
Den nye sportstøylinjen har fått navnet; Moods of Norway Cocktail Sports.

- Det har vært fantastisk morsomt å skape denne kolleksjonen . Spesielt å leke med farger. Nå gir jo vi alltid gass på farger, men når det gjelder sport er tøyet generelt mer fargerikt, sier Peder Børresen til Side2.

- Vi er sporty mennesker selv. Jeg synes det er viktig å holde seg i form. Vi står mye på snowboard, og det var rett og slett et eget savn som førte til at vi begynte på dette prosjektet. Nå blir det skikkelig fett å kunne dra i trekket med egne klær. Moods of Norway har vært innom de fleste klesgruppene, både dresser, kjoler, skjorter sko, ja alt mulig. Så nå var det egentlig bare dette som manglet. Nå får vi satse på at det blir mer pudder og snø i år, enn i fjor.

Cocktail Sport kolleksjonen for høsten 2011 er fortrinnsvis viet alpine aktiviteter. Derfor er det laget skitøy med vannsøyler opp i 20 000 millimeter. Det er dunjakker med 90 % dun som skal holde deg varm i enhver stolheis.

Storsatsning
Børresen forteller at det har vært utfordringer ved å gå fra fashion til sport.

- Denne linjen er vår største satsing sin starten. Det er to år siden vi begynte med designen nå. Det har vært mange nye kvaliteter å arbeide med. Heldigvis har vi hatt gode folk rundt oss, som vet hva de driver med - og som har sørget for at det ble et supert resultat. Det er viktig å hente inn hjelp, sier han.

Hvem er disse klærne designet for?

- Kolleksjonen heter Coctail Sports, så det sier jo kanskje litt om målgruppen. Det er klær for de som vil synes, og som ikke har noe imot å skille seg litt ut.

En morsomt detalj på noen av jakkene, er at de er reversible.

Den ene jakken har for eksempel en marineblå utside, mens innsiden er «electric blue» og rosa.

- Dette er en av mine favoritter fra kolleksjonen. Du kan jo starte dagen litt naturlig, og så kan du snu den ut-inn når du kommer på afterski.

Kreativt
Selvfølgelig er Moods of Norways sportskolleksjon preget av designernes karakteristiske fokus på norsk arv.

Den ene jakken har for eksempel et tall printet på ermet , som står for antall registrerte traktorer i Norge. En annen jakke har et print som stammer fra en OL-plakat i 1982. Eskene til ullundertøyet er formet som fuglekasser, og inni esken ligger en pinne, så den kan faktisk brukes også. Andre innpakninger er prydet med quiz og yatzy.

- Vi synes det er utrolig morsomt å finne på nye ting, sier Peder.

Kolleksjonen selge hos 80 håndplukkede utsalgssteder i Norge. Og har 148 ulike styles innen 7 produktkategorier. Produktkategoriene består av skitøy, dunjakker, fleeze, merinoull undertøy, teknisk superundertøy, skisokker og luer.

Sjekk ut plaggene her:

4656

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere