RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
I TRØBBEL: Flere Nordmenn er Kjos-fast i Los Angeles.
I TRØBBEL: Flere Nordmenn er Kjos-fast i Los Angeles. Foto: Johan Nilsson (Scanpix)

- Dette er kritikkverdig av Norwegian

Sist oppdatert:
100-150 sitter bom fast.

(BA): Mette Gjerde fra Bergen har vært to uker i USA med mann og barn.

Mandag skulle hun egentlig ha kommet hjem til Norge. Klokken 18.35 søndag, lokal tid (03.30 norsk tid mandag) skulle hun ta Norwegians Dreamliner fra Los Angeles til Oslo og deretter videre til Bergen.

Kaos

På grunn av tekniske problemer ble Gjerde og resten av passasjerene sittende inne i flyet i to og en halv time.

– Det skjedde ingenting, sier hun til BA.

Deretter ble alle sammen beordret ut av flyet.

– Vi ble kjørt til et hotell langt utenfor byen. Her var det kaos. De ansatte på hotellet visste knapt at vi kom, sier hun.

Hun mener informasjonen har vært elendig.

– Vi får ikke mat. Vi fikk kun en flaske med vann på flyplassen klokken 1800. Nå er klokken 0230 lokal tid (1130 norsk tid). Flyet skulle egentlig gått for lenge siden.

– Vi beklager

Hun sier at det er svært mange fortvilte Norwegian-passasjerer på hotellet.

– Folk har blitt sendt på litt forskjellige hoteller. Her på vårt hotell er det rundt 100-150. Det er stort sett nordmenn, men også svensker og dansker, forteller hun videre.

Norwegian opplyser at det er 291 passasjerer som sitter fast i Los Angeles.

Hun skulle egentlig vært hjemme i Bergen i løpet av mandagen, tirsdag er det nemlig arbeidsdag. Men å komme seg hjem innen arbeidsdagen begynner, har hun slått fra seg for lenge siden.

– Dette er kritikkverdig av Norwegian.

Klokken 0230 hadde hun og familien fått et hotellrom, men tør ikke legge seg.

– Vi har fått en tekstmelding om at flyet nå skal gå klokken 1135 lokal tid (2030 norsk tid). Men vi har også fått høre at det kan gå klokken 0900 (1800 norsk tid). Da må vi være på flyplassen klokken 0700. Det er ingen som tør å legge seg, for vi vet ikke når bussene kommer og henter oss igjen, sier den fortvilte flypassasjeren.

BA har vært i kontakt med Norwegian. De bekrefter at flyet er forsinket på grunn av teknisk feil.

– Vi beklager forsinkelsen overfor de berørte passasjerene, sier kommunikasjonsrådgiver Daniel Kirchhoff.

På Avinors hjemmesider, står det at flyet fra Los Angeles egentlig skulle landet i Oslo klokken 1350 på mandag. Ny tid er nå 0635 tirsdag.

– Vi har informert passasjerene på best mulig vis og har løpende sendt sms-er med den seneste statusen på flyvningen. Videre har vi, i samarbeidet med handlingagent vår på flyplassen, sørget for, at passasjerene kom seg på et hotell da vi så, at det ble en lengre forsinkelse. Vi beklager denne situasjonen overfor de berørte passasjerene.

På grunn av forsinkelsen fra LA er avgangen til Bangkok fra Oslo Lufthavn Gardermoen klokken 14.20 i dag utsatt til 06.15 tirsdag morgen, melder VG.

Norwegians Dreamliner mellom Fort Lauderdale og Stockholm skulle egentlig ha lettet fra Florida lørdag kveld, men mandag morgen hadde flighten ennå ikke fått nytt avreisetidspunkt, skriver Expressen.

Les flere saker fra BA her

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere