RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Dette er mine favoritter

Foto: Camilla Flaatten (Side2)
Sist oppdatert:
- De kuleste solbrillene er de som det ser ut som du har arvet av bestemor, mener Jenny Skavlan.

(SIDE2): Luxottica og Mildt Press presenterte torsdag formiddag vårens nyeste solbrilletrender på Operaen i Oslo - og skuespiller, klesdesigner og nå også Norges best kledde kvinne, Jenny Skavlan, var raskt ute til å finne sine favoritter.

Siste nytt fra Side2? Sjekk forsiden nå!

SE SESONGENS NYHETER LENGER NED

- Min favoritt
- Jeg liker best de solbrillene som det ser ut som jeg har arvet av bestemor, og dette paret er min favoritt, sier Jenny til Side2.

Hun setter på seg det brune paret solbriller fra Persol, og smiler fra øre til øre.

- Disse liker jeg. De gamle superstjernene brukte solbrillene fra Persol, og de ser helt like ut nå. De minner om James Dean.

Nettopp Persol ble en stor hit blant moteløver og kjendiser i fjor. Solbrillemerket er et godt, gammelt merke med lange tradisjoner. 1960-talls helten Steve McQueen brukte nettopp disse solbrillene da han kjørte motorsykkel, og nå har de tatt brillebransjen med storm.

- Ikke livsviktig
Jenny forteller at hun har noen par solbriller hjemme, blant annet Ray Ban Wayfarer.

- Det er gøy med solbriller, men det er absolutt ikke livsviktig. Jeg bruker jo solbriller om sommeren, men er ikke spesielt opptatt av det. Det som er bra med solbriller er at de kan forsterke et uttrykk.

Og nettopp det med å forsterke et uttrykk er Jenny ekspert på. Motemagasinet Costume kåret nylig skuespilleren til Norges best kledde kvinne.

- Det var kjempegøy å vinne, men jeg trodde ærlig talt ikke at jeg skulle vinne. Det gir meg litt mer presentasjonsangst, men på den andre siden så kan jeg jo slappe mer av, og stole på at folk liker det jeg kler meg i, smiler hun søtt.

80-talls briller
2010s solbrilletrender strekker seg over et vidt spekter. Solbrillene kommer i masse farger, de er inspirert av spesielt 50- og 80-tallet, og detaljene er det viktigste. Logoene skal være diskret. Nesten alle de ulike merkene har kastet seg på trenden med solbrillene som har den flate oversiden, typisk fra 80-tallet.

- De nye trendene er masse farger, striper og blomster, og detaljene er viktigere enn noensinne, forteller pr.-ansvarlig i Luxottica, Michela Broglia.

Hun henviser til Ray Ban, Dolce&Gabbana, Prada, Persol, Tiffany & Co og Versace.

- Så her er det mye fashion, smiler hun.

SE FLERE SOLBRILLER HER:

2795

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere