*Nettavisen* Nyheter.

- Hvor fort ser jeg resultater?

Foto: Lev Olkha (Crestock)

Side2s lesere har spurt vår treningsekspert om tips. Les svarene her!

04.06.09 15:32

(SIDE2): Produktsjef for personlig trening, Atle Arntzen, ved Elixia stilte på nettreff hos oss torsdag.

Side2s lesere spurte om alt mulig, og nederst i saken kan du se hva treningseksperten svarte.

Kosthold
Et av spørsmålene er fra en jente på 17 år, som har trent de siste fire månedene. Hun lurer på hvorfor hun ikke går ned i vekt (hun ønsker å ta av seg mellom fem og åtte kilo), selv om hun trener tre til fire ganger i uken, og da gjerne med en personlig trener.

- Jeg tror at utfordringen din ligger i kostholdet etter å ha lest det du skriver. Trening 3-4 ganger i uken er normalt sett nok til å gå ned i vekt, dog noe avhengig av utgangsnivå. Siden du trener med en PT regner jeg med at treningen er tatt hånd om. Du bør i tillegg skaffe deg en PT som også har greie på kosthold, da det er her som hemmeligheten ligger.

Kom i gang
Og det er ikke for sent å stramme opp kroppen før strandsesongen.

- Du kan fint komme deg i bedre form på én måned, men hvor mye bedre i form avhenger av treningsstatusen din i utgangspunktet. Potensialet er størst hvis du er utrent og/eller ikke har trent på en stund. Trener du riktig og spiser sunt kan du komme et stykke på vei i løpet av bare 4 uker. Dersom vektreduksjon er interessant, er et fornuftig (tap av fett og ikke muskler) vekttap cirka 0,5 – 1 kg. per uke, så klarer du 4 kilo skal du være strålende fornøyd, har Arntzen tidligere sagt til Side2.

LES HELE SAKEN: Slik blir du kvitt sideflesket

Nå får du svar på dine treningsspørsmål. Følg med på side2.no.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.