*Nettavisen* Nyheter.

- Jeg vil ikke, vil ikke, vil ikke!

Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Side2 treningsteam har ulike oppfatninger av treningen.

06.05.10 20:48

(SIDE2): Side2s treningsteam er akkurat ferdig med uke to av det fire uker lange treningsopplegget som personlig trener Björn Östbye har utviklet for treningsteamet. Naturlig nok har de fem jentene ulike oppfatninger og utfordringer når det kommer til treningen, men alle fortsetter likevel den utfordrende veien til målet.

Bakgrunn for treningsdagboken:
I form på 4 uker?

Trenerens kommentarer:
Få ditt eget treningsprogram
Effekt etter én ukes trening?

- Et helvete
I forrige uke avsluttet Guro Holmene (27) treningsprogrammet i ren frustrasjon. Årsaken var at hun hadde gått opp en kilo, når hennes mål faktisk var å gå ned i vekt. Men Guro mistet ikke motet av den grunn, og gikk spenstig i gang med uke to.

- På dag tre skal jeg gjøre sirkeltrening så raskt som mulig. Denne dagen er fremdeles den aller tyngste. Det er et «helvete» å utføre alle øvelsene, men det føles utrolig bra etterpå. Jeg avsluttet treningsuke to med lett sykling og rask gange, skriver Guro i treningsdagboken sin.

Les hele Guros treningsdagbok her: Guros treningsdagbok

- Et kick
Vibeke Johnsen var litt uheldig i forrige uke, og pådro seg en liten belastning i ryggen. Denne uken føler hun seg både bedre og sterkere, men har justert treningsprogrammet noe i forbindelse med forrige ukes hendelse.

Da Vibeke startet treningsprogrammet, som den personlige treneren hadde utviklet spesielt for henne, var hun ikke noe særlig glad i å jogge. Nå har hun derimot blitt glad i tredemøllen.

- Men derimot er jeg blitt glad i tredemøllen, noe jeg virkelig trodde var en mental og fysisk umulighet. Det er fremdeles tungt å løpe intervalltrening, men saken er at jeg føler meg piggere og mer våken etterpå, og for en «trøtting» som jeg er dette et virkelig kick, skriver Vibeke i treningsdagboken sin.

Les hele Vibekes treningsdagbok her: Vibekes treningsdagbok

- Jeg vil ikke
Linn Sollied Madsen (28) hadde problemer med å motivere seg i treningsuke nummer to. Det er blant annet langdistanseløpingen hun synes er kjedelig. Hun tvang seg likevel til treningssenteret, selv om hodet prøvde å overbevise henne om noe annet.

- Og tirsdag kveld tvang jeg meg selv opp på trening, mens mantraet «jeg vil ikke, jeg vil ikke, jeg vil ikke» kjørte rundt i hodet mitt på vei opp mot Sats. Er det egentlig så ille å være lat og lubben?, skriver Linn i treningsdagboken sin.

Les hele Linns treningsdagbok her: Linns treningsdagbok

- Strålende fornøyd
Camilla Flaatten (30) har virkelig fått taket på styrketreningen, og hadde god motivasjon da hun gikk inn i uke to av treningsprogrammet. Øvelser hun hadde slitt seg gjennom tidligere, gikk nå mye lettere.

- Alt i alt er jeg strålende glad etter uke to, og ser fram til uke tre allerede! Kanskje litt vel ivrig, sier du? Ja, det kan godt hende, men igjen - effekten for min del har kommet raskt. Så håper jeg bare jeg klarer å opprettholde det, skiver Camilla i treningsdagboken sin.

Les hele Camillas treningsdagbok her: Camillas treningsdagbok

- Helt fantastisk
Elin Reitan (31) var litt skuffet over seg selv forrige uke, og hadde derfor bestemt seg for å gi alt i uke to. Hun lesset derfor på med tunge vekter, og tenkte at nå fikk det briste eller bære.

- Første dag i programmet (fokus på sete og lårmuskulatur) lesset jeg på med tunge vekter. Jeg smålo litt for meg selv da jeg stilte meg under stanga for å utføre de smertefulle knebøyene. Men til min store overraskelse greide jeg fint å gjennomføre øvelsen med det antallet vekter jeg hadde lesset på med. Ja, det var vondt, men jeg greide det – og det føltes helt fantastisk!, skriver hun i treningsdagboken sin.

Les hele Elins treningsdagbok her: Elins treningsdagbok

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.