*Nettavisen* Nyheter.

- Mediebyråene for sløve

Konsernsjef Gunnar Bjørkavåg i Norges Handels- og Sjøfartstidende (NHST) mener mediebyråene har sviktet på nett, men nå er det fart i inntektene i dn.no.

20.06.08 11:06

Dn.no hadde en inntektsvekst på 25 prosent i første kvartal. I annet kvartal blir veksten enda sterkere.

Dn.no omsatte for 12 millioner kroner på nett i fjor. I år blir omsetningen mellom 15 og 20 millioner kroner, mener Bjørkavåg. Han anklager mediebyråene for ha vært for sløve når det gjelder nettannonsering, men setter pris på at de nå har våknet:

- Når man ser på antall brukere på internett, og ikke minst tiden folk bruker på nettet, er det helt crazy hvor liten andel av annonsekronene som har gått på nettet, sier Bjørkavåg.

Konsernsjefen i NHST, som blant annet utgir Dagens Næringsliv, synes mediebyråene var for sløve i fjor. Han mener hovedgrunnen til at inntektene nå vokser så sterkt på dn.no er at mediebyråene er blitt flinkere til å inkludere internett i sine planer.

- Dessuten har vi fått flere lesere, og vi har styrket posisjonen vår på nett, sier han.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag