RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Sa nei til norsk tv-selskap

Foto: Scanpix
Sist oppdatert:
Premier League-laget Wigan skal ha takket nei til 9,4 millioner kroner.

Det er summen et norsk tv-selskap skal ha vært villig til å betale for å sikre seg lagets skjortebryst for ett år, ifølge Daily Mirror.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Det er Canal+ som sitter på rettighetene til Premier League i Norge.

- Er det Canal+ som har lagt inn bud?

- Det har jeg ingen kommentar til, sier daglig leder Eivind Helgaker i Canal+ i Norge til NA24 Propaganda via pressetalskvinne Nina Engh.

Isteden planlegger Wigan-eier Dave Whelan å bruke skjorten for å reklamere for sportsutstyrsselskapet sitt, DW Sports and Fitness.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

I fjor høst passerte den tyske Bundesligaen engelske Premier League i skjortesponsor-millioner, ifølge konsulentselskapet SPORT+MARKT. Mens tyske klubber selger skjortebrystene for 931,2 millioner, får engelske topplag kun inn 773,8 millioner kroner. Deretter følger de italienske, franske og spanske seriene.

- Ingen annen liga har så jevne sponsoravtaler for alle lagene som Bundesliga, sa direktør Hartmut Zastrow i SPORT+MARKT.

For første gang på ti år falt den totale skjortesponsingen i seks av Europas største ligaer i fjor. Året i forveien kom det inn 405,3 millioner euro, foran denne seongen falt omsetningen med 12,1 millioner.

Og det er finanssektoren (banker og forsikringsselskaper) som har brukt mest på å kjøpe opp fotballbrystene. Sektoren punget ut 80,7 av totalsummen på 393,2 millioner euro denne sesongen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere