RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Slik gikk jeg ned i vekt

Sist oppdatert:
Inger Hepburn-Jensen (39) er blant dem som følger kostholdsfilosofien til Dr. Fedon Lindberg. Les om hennes fremgang her.

(SIDE2): Fremover skal side2 følge flere medlemmer i Fedonklubben.no.

Dette er en klubb som gir sine medlemmer tett oppfølging innenfor kosthold og livsstil. Dr. Fedon Lindbergs kostholdsfilosofi danner hovedgrunnlaget for Fedonklubben. I tillegg er en rekke andre eksperter tilknyttet klubben.

Med denne ekspertisen legger Fedonklubben alt til rette for at medlemmene skal få hjelp til en varig vektnedgang. Svært mange har allerede valgt å melde seg inn for å få hjelp av våre eksperter. Du kan melde deg inn ved å klikke på lenken under.

Salgssjef Inger Hepburn-Jensen (39) vil gå ned 15 kilo på seks måneder med Fedonklubben. Vi følger henne på veien mot en sunnere livsstil.

Les første artikkel om Inger:Slanker seg med gresk kost

- På 2 måneder har jeg gått totalt ned 3 kilo. 1/2 kilo er tapt siden siste veiing inkludert jul og nyttår. Det er kun fett som er tapt, vannprosenten har holdt seg på det samme. Muskelmassen min har økt grunnet mer mosjon.

- Dette føler jeg er den helt korrekte måten å gå ned i vekt på. Kroppen rekker å stabilisere seg underveis og jeg føler ikke trang til å «skeie ut», sier Inger.

Det hjelper meg å ikke bare fokusere på kiloene, men også på helsen. Jeg har mer energi og er mer fornøyd generelt. Dette har helt klart noe med kosten å gjøre. Jeg ønsker å legge om livsstilen, og det er første gang jeg har klart å holde på noe «nytt» så lenge (så langt i 2 måneder). - Jeg vil heller at kiloene går litt saktere av og at de blir borte for godt, enn at det går fort og galt.

- Jeg har funnet ut hva jeg tåler og ikke tåler, og det er helt klart at alt det Fedon Lindberg står for, er noe som er helt riktig for meg. Jeg har fått det mye bedre allerede.

- Jeg har vært mye i selskaper både jul, nyttår og på nyåret, drukket og spist. Det som har vært kilden til at jeg likevel har gått ned er:

- Actiburn 2 -3 ganger om dagen (maten rekker ikke å legge seg som fett i kroppen, den kommer fort ut).

- mosjon (rask gange) minimum 30 minutter daglig, for det meste har jeg gått i snitt 1 time per dag i uken.

- spiser ikke karbohydrater som poteter, ris brød.

- tenker på sammensetningen av mat etter Fedon Lindbergs prinsipper.

- spiser minst 4 ganger om dagen.

- jeg spiser fedon 70% sjokolade hver dag til kaffen om kvelden (kun en halv plate). Dette er sunt for kroppen.

- droppet sukker, spiser hvis nødvendig fruktose.

- jeg baker fedon brød.

- prøver å drikke mer enn tidligere (minimum 1 liter klarer jeg)

Ved at jeg holder dette levesettet, kan jeg med god samvittighet spise brød eller annet innimellom hvis det skulle være nødvendig. Det er veldig viktig at man gjør ting med god samvittighet, fordi hjernen styrer veldig mye resten av kroppen.

Jeg kommer helt klart til å fortsette med Fedonkost og Actiburn etter denne oppfølgingen.

Følg nett-slankerne
Vi følger noen av medlemmene i Fedonklubben i jakten på en sunnere livsstil. Hvordan det går med dem ser du på samlesiden for artikkelserien. Den finner du ved å følge lenken under.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere