RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Smykker for menn blir viktigere

Foto: Elin Reitan (Side2)
Sist oppdatert:
Nå skal også gutta ha smykker som synes.

HOUSE OF OSLO (Side2): - Menn har ofte bare en klokke, mansjettknapper og gifteringen, men vi ser at smykker blir mer og mer viktig også for menn, sier Thomas Sabos PR-leder, Martin Hurtig, til Side2.

Vi møter han under lanseringen av smykkemerkets høst- og vinterkolleksjonen, som finner sted i designvarehuset, House of Oslo. Thomas Sabo, som er mannen bak merket med samme navn, har sammen med sin kreative leder, Susanne Köbli, laget sølvsmykker siden midten av 80-tallet.

Se flere bilder av smykkekolleksjonen i bildekarusellen nederst i saken!

- Ikke bare rockere
Det er herrekolleksjonen grunnleggeren selv har satt sitt største preg på, og denne linjen består av armbånd, ringer, smykker og klokker - maskuline smykker som alle fremstår som rustikke og solide.

- Mennene like de tøffe tingene, men det er ikke bare rockere som kommer til oss. Vi har også mange motefolk, opplyser Hurtig.

Stort og prangende
Blant Hurtigs favoritter er både store armbånd, og smykker med tilhørende store anheng. Og det er nettopp stort som er stikkordet i Sabos siste kolleksjon.

- Det er mye «chunky»(store og tette journ.anm.) smykker. Vi tror dette blir mer og mer viktig. Herrekolleksjonen har ikke polert sølv, noe som gjør smykkene mer maskuline, forklarer han, og holder opp sitt favorittsmykke.

Små historier
I Millas Boutiqe, hvor sterling silver-kolleksjonen er lekkert stilt ut, kan man gå fra smykkepost til smykkepost og lese små historier ved å studere de ulike delene av kolleksjonen.

- Høst- og vinterkolleksjonen heter «House of Adventures» (Opplevelsenes Hus journ.anm.). Hver «opplevelse» finner sted i et gammelt hus, og man har forskjellige rom og tema man kan utforske, forteller Hurtig.

Få siste nytt fra Side2.no: Klikk her!

Inspirasjon fra catwalken
Det er mange symboler man ser går igjen i kolleksjoen, og hovedtemaet har nettopp fokus på symboler.

Det er spesielt mange hjerter og vinger å se, og det er en enkle forklaring på hvorfor disse elementen er så sentrale i kolleksjonen.

- Det er Susanne Köbli som er den kreative lederen, og hun er veldig moteorientert. Hun henter inspirasjon fra moteshow, og motebildet generelt. Vingene har vi jo sett i motebildet en stund, spesielt hos Balmain og Balenciaga. Köbli har jobbet hos Thams Sabo siden 1990, så han stoler på henne, sier Hurtig.

SE FLERE BILDER FRA KOLLEKSJONEN HER:

3674

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere