RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Som å miste en god kollega

Sist oppdatert:
Leo Burnett Reklamebyrå forsvinner fra norsk reklamemarked etter en årrekke som landets mest profilerte. – Det er som å miste en god kollega eller en nær venn, sier Alf Bendixen i Hei!.

Landets fremste reklamebyrå gjennom en årrekke, forsvinner fra markedet når Leo Burnett Worldwide nå har bestemt seg for å satse på Kitchen Reklamebyrå som sitt eneste fullservicebyrå i Norge.

- Jeg fikk en rar følelse da jeg leste det. Det er nesten som å miste en god kollega eller en nær venn, sier Alf Bendixen i Hei!.

Han har selv opplevd at et byrå som ble sett på som ett av de ledende i Norge, Schjelderup-Lund, Bendixen & Partners, med ett forsvant fra markedet etter flere år som et av bransjens mest lønnsomme reklamebyråer. Opp fra asken sto Hei! Reklamebyrå, som nå er inne i sitt andre driftsår.

- Avstanden mellom suksess og fallitt er grusomt kort. Det er sikkert mange i Leo Burnett som lurer på hvordan dette kunne skje, og jeg skal ikke hjelpe dem med å finne ut dette her, men det blir helt klart rart uten Leo Burnett, sier Bendixen til Propaganda.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere