RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Stolt, men trist

Sist oppdatert:
Kitchen blir Leo Burnetts satsning i Norge. Haakon Dahl i Kitchen er stolt over at konsernet velger å satse på dem, men samtidig trist over det som skjer med Leo.

Den omfattende omorganiseringen av Leo Burnetts virksomheter i Norge endte med at Leo Burnett Reklamebyrå forsvinner. Leo Burnett Worldwide satser på Kitchen som spydspiss i Norge, samtidig som Leo Xpress, iLeo, Mission og JKL Woldsdal fortsetter som før.

Daglig leder i Kitchen Reklamebyrå, Haakon Dahl, har aldri vært i tvil om at byråets eksistens har vært berettiget. Han var med å starte opp byrået sammen med profilerte Leo-navn som Bjørn Polmar og Rune Roaldsvig. Nå er de 16 ansatte i byrået og betjener kunder så vidt forskjellige som Frelsesarmeen og Rimi.

- Jeg er stolt over at Leo Burnett satser på oss. Samtidig er det som nå skjer med Leo Burnett trist, sier Dahl til Propaganda.

Kitchen ble startet opp av de tidligere Leo-partnerne og Leo Burnett for å betjene kunder som de ikke kunne konkurrere om, på grunn av faren for konkurranse med eksisterende kunder. Samtidig ytret de tidlig et ønske om å være et lite byrå.

- Vi skal fortsatt være det lille store byrået, men det kommer nok noen flere mennesker og noen flere kunder etter det som har skjedd nå. Vi er i dialog med flere av kundene til Leo og har så langt ikke fått noen negative tilbakemeldinger, sier Haakon Dahl, før han legger til at de kommer til å fortsette å være et "stort, lite byrå".

- Vi skal fortsette å jobbe med færre mennesker i hvert ledd, samtidig som vi skal betjene store kunder som Rimi. Det gir oss et fortrinn, tror Dahl.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere