RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Stram opp med intervalltrening

Foto: Privat
Sist oppdatert:
Se hvordan motebloggeren Annette Haga holder seg i form.

(SIDE2): Motebloggeren Annette Haga har blogget i over to år på bloggen Nettenestea.com. Her deler hun sine tanker, gjøremål og ikke minst motetips med tusenvis av lesere. I høst begynte Annette med personlig trening, og nå tipser hun også leserne sine om hvordan de kan holde seg i form.

– Fordelen med personlig trening er at jeg slipper å tenke ut treningsøkten på forhånd selv, og lærer mange nye øvelser. Dessuten blir jeg veldig motivert av å ha en som følger med på at jeg gjør det riktig, og at jeg presser meg selv til det ytterste, sier Annette til Side2.

Gir leserne tips
Annette har blant annet fått den personlige treneren sin, Jakub, til å svare på blogglesernes spørsmål.

– Det er stor enighet om at den beste måten å stramme opp kroppen på er intervallpreget trening. Dette gjelder både styrke og utholdenhetstrening. Men når dette er sagt varierer det veldig fra person til person hva man legger i ordene «stramme opp». Noen vil gå ned i fettprosent, andre ønsker mer muskelmasse, skriver Jakub til leserne på Annettes blogg.

Les innlegget hvor Jakub svarer her.

Annette mener personlig trening er perfekt for dem som har en tendens til å skulke unna.

– Det er enklere å komme seg på treningssenteret når man har avtale om faste timer. Dessuten er det sosialt og utrolig mye morsommere enn å trene alene, sier Annette.

Kjedelig med jogging
Sammen med treneren sin har hun fokusert mest på styrke for å oppfylle hennes ønske om å bli litt strammere og å bygge muskler.

– Vi trener mye tung styrke med vekter, intervaller på tredemølle, boksing og sirkeltrening. Jeg bruker PT to ganger i uken, og trener på egen hånd tre ganger i uken. Da deltar jeg på gruppetimer eller gjør varierte styrkeøvelser. Jogging synes jeg fort blir litt kjedelig, men jeg løper likevel 20 – 35 minutter av og til, sier hun.

Har blitt sterkere
Annette selv har fått gode resultater med personlig trener.

– Etter at jeg begynte med PT har jeg blitt sterkere, og teknikken sitter bedre. Jeg føler jeg lærer noe nytt hver gang, noe som er kjempenyttig ettersom jeg trener en del på egen hånd også, sier Annette.

Besøk Annettes blogg her.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere