- Telefonselgeren tilbød seg å kle seg naken hvis jeg skiftet abonnement

FIKK SJOKK: - Telefonselgeren tilbød seg å kle seg naken hvis jeg byttet telefonabonnement, forteller Nasra Omar.

FIKK SJOKK: - Telefonselgeren tilbød seg å kle seg naken hvis jeg byttet telefonabonnement, forteller Nasra Omar. Foto: Yngve Olsen Sæbbe (Nordlys)

Nasra fikk seg litt av et sjokk.

10.04.14 15:10

Torsdag sen formiddag mottok produsenten Nasra Omar en telefon hun sent vil glemme.

- Mobilen ringte, og da jeg svarte var det en kar som introduserte seg og sa han jobbet for Tele2. Han lurte på hvilket abonnement jeg hadde i dag, og om jeg var interessert i å høre på et tilbud han hadde, forteller Omar til Nordlys.

Omar forklarte høflig overfor mannen at hun for tiden hadde et abonnement gjennom jobben som hun var svært fornøyd med, og hun derfor ikke var interessert i å bytte.

- Men han gav seg ikke der og var pågående med spørsmål. Så da sa jeg at jeg ikke hadde tid til å snakke mer med han nå, dessverre. Etter det regnet jeg egentlig samtalen som avsluttet.

Trodde kanskje det var en tulletelefon

Men telefonselgeren hadde et siste «ess i ermet».

- Så sa han: Men kjære, Nasra. Hva om jeg kler meg naken...?

Omar forteller at hun ble helt satt ut av spørsmålet fra selgeren, og kunne ikke gjøre noe annet enn å legge på.

- Det var først etterpå det sank inn hva det egentlig var han sa. Så tenkte jeg at dette måtte jo ha vært en tulletelefon fra noen jeg kjente.

Ble først ikke tatt alvorlig

Omar sjekket derfor opp nummeret, og det viste seg at det var et nummer som var knyttet opp mot et firma som spesialiserer seg på teletjenester.

- Da skjønte jeg at det faktisk var en ekte selger som hadde ringt. En slik oppførsel er rett og slett ikke ok, så da ringte jeg til Tele2 for å finne ut hva dette var for noe.

Hos Tele2 tok først ikke kundeserviceavdelingen henne alvorlig, men tilbød seg bare å slette nummeret hennes fra ringelisten deres. Da Omar til slutt fikk forklart at hun ville klage på hendelsen, lovde de at de skulle opprette en sak for å se nærmere på det som hadde hendt.

- Det han egentlig har gjort er å komme med en seksuelle krenkelse. Det er en alvorlig sak, og jeg håper Tele2 vil behandle saken deretter, sier Omar til Nordlys.

Tele2: - Uakseptabel oppførsel

Nordlys har tatt kontakt med Tele2 i forhold til Nasra Omars opplevelse med selskapet. Etter å ha undersøkt saken har direktør for PR og samfunn i Tele2, Henning Lunde, valgt å komme med følgende uttalelse

- Dette er selvsagt en uakseptabel oppførsel, og vi beklager sterkt at det har skjedd. Vi vil også ta kontakt med mobilbrukeren det gjelder og beklage direkte til henne, sier Lunde og fortsetter:

- Vi har klare retningslinjer på hvordan våre kundekonsulenter skal opptre, men vil nå gå igjennom de på nytt for å sikre oss at dette ikke skjer igjen.

- Hva vil dere nå foreta dere overfor kundekonsulenten som kom med denne kommentaren?

- Vi tar denne saken alvorlig, og vil ta det opp med den aktuelle kundekonsulenten raskest mulig. Disse samtalene vil bli en sak mellom arbeidsgiver og arbeidstaker, og jeg ønsker ikke å si noe om hvordan dette eventuelt følges opp videre.

Fornøyd med reaksjonen til Tele2

Til Nordlys uttaler Omar at hun synes det er bra at telefonselskapet reagerer resolutt og tar saken alvorlig.

- Det er bra de følger opp denne selgeren og sørger for at det ikke kan skje igjen. Slik det er nå, så skal alle telefonselgere være på fornavne og være så personlig med deg når de ringer. Man må kunne respektere privatlivet til mennesker og skjønne at dette ikke alltid er ok.

Les flere saker hos Nordlys

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag