*Nettavisen* Nyheter.

- Trussel med smil fra Blindeforbundet

Try Reklamebyrå har laget en reklamefilm for Norges Blindeforbund som kommer på TV i forbindelse med verdens synsdag. Førpremiere på filmen ser du her.

20.06.08 11:03

Torsdag er det verdens synsdag og i det ønsker Norges Blindeforbund å markere med en reklamefilm som Try Reklamebyrå har laget for dem.

- Vi har laget en film som ikke er ment å skulle samle inn mer penger eller sette fokus på organisasjonen, men på et konkret problem for blinde, sier tekstforfatter Øystein Halvorsen i Try Reklamebyrå.

- Vi har forsøkt å lage en feelgood-film og ikke fremstille de blinde som offer. Det er en trussel med et smil og en positiv film om et konktret problem. Det er ikke ofte vi får sjansen til å gjøre slike filmer, sier han til Propaganda.

- TRY har klart å sette fokus på noe som er et konkret problem for alle blinde og svaksynte. Dette er viktig for oss. Vi tror dette er en film som skaper debatt og bidrar til at flere forstår hvor mye det betyr for oss å fjerne alle unødvendige hindringer, sier Karsten Aak, markedssjef i Norges Blindeforbund.

Teamet i TRY er, i tillegg til tekstforfatter Øystein Halvorsen, konsulent Ørnulf Johnsen og prosjektleder Kristin Berge. Filmen er regisert av Simen Alsvik og produsert av 4 1/2

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.