RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

- Vi burde få et klekkelig avslag

Foto: Junge, Heiko (Scanpix)
Sist oppdatert:
Folk raser mot Telenor etter nok en dag med mobiltrøbbel.

Fredag ettermiddag slet titusenvis av Telenor-kunder landet rundt med å ringe fra mobiltelefonen sin. Det bare en uke etter at mobilnettet til Telenor var nede i hele 18 timer.

Problemene skal nå være løst, men debatten raser på nettet, der Telenor virkelig får gjennomgå.

LES OGSÅ: Her er årsaken til mobiltrøbbelet

- Nå er det nok..
Telenors Facebook-side er for lengst fylt opp med innlegg fra sinte kunder.

«Vi burde få et klekkelig avslag på mobilregningen vår denne måneden. Vi har jo ikke dekning i det hele tatt omtrent. Hver eneste helg så faller jo nettet ut. Synes ikke vi skal betale for sånn nedetid!», skriver en Telenor-kunde.

Mange skriver at de nå vil bytte mobilselskap.

«Nå er det nok.. Netcom next!», skriver en kunde.

«Goodbye Telenor, hello netcom», skriver en annen.

Hva mener du om Telenor-trøbbelet? Skriv inn din mening i kommentarfeltet under artikkelen!

- Ikke i dag igjen?!
Her er noen av de andre innleggene som er skrevet inn på Telenors Facebook-side:

«Samma om telefon virker bare Baksaas får sine 18 mill i året.,,,,,,,,,:(».

«Regne med at vi ALLE som har telenor får nå form før godtjørelse etter tabban dokkers!!!!??».

«Skulle likt å vite hvor mange kunder dere mister etter alt dette amatør opplegget!!! Burde ha litt mer ordning for kundene deres, mange er avhengig av å få ringt. Jeg skal hvertfall bytte til et annet abonoment :))».

«He begynt å bruke røyksignal.. Bare synd det e tåke..».

«Telenor er en flopp og utdatert! Velg One Call».

«ikke idag igjen!!!!!!!!!!!!!!! e blir lei me :(».

«IGJEN?!...e de mulig?».

- Det er svært beklagelig
Mobilproblemene oppsto ved 14.30-tiden fredag ettermiddag, og varte i tre timer.

- Det er jo svært beklagelig at vi nok en gang har en ustabilitet i nettverket, sa Telenor-sjef Jon Fredrik Baksaas på telefon fra St. Petersburg under en pressekonferanse fredag ettermiddag.

Telenor hasteinnkalte til pressekonferansen, som startet klokken 17.45.

- Problemene ble relativt raskt lokalisert til en server som står i Trondheim. Vi valgte relativt raskt å foreta en avgrenset avstenging av 2G-nettet. Det er viktig å understreke når vi nå tok ned trafikken på de punktene og stedene, så har all 3G-trafikk på mobil vært oppe i hele perioden, sa administrerende direktør Ragnar Kårhus i Telenor.

Kårhus påpekte at den utløsende årsaken til dagens problemer, ikke er den samme som forrige ukes problemer.

- Etter å ha foretatt avstengingen så normaliserer trafikken seg. Etter det har vi tatt trafikken gradvis opp igjen. Vi har fra klokken 17.30 hatt en tilnærmet normal trafikkavvikling i hele mobilnettet, sa han.

Si din mening om saken i kommentarfeltet!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere