RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss
Foto: Trine Rasmussen (Side2)

- Vi er ikke noen berter

Likevel kapret russejentene bak Paranoia kosmetikkgiganten L'Oréal som hovedsponsor.

(SIDE2): - Vi er ingen berter, derfor ville vi ikke ha en stor rosa buss. Men vi har faktisk bygget bussen helt selv. Vi har lagt gulv, fikset tak, seter og alt interiør. I tillegg har vi laget bar og satt opp kronen, forteller jentene bak russebussen Paranoia til Side2.

Siste nytt fra Side2? Sjekk forsiden nå!

SE BILDER AV RUSSEBUSSEN LENGER NED

Levende reklame
Vi møter vestkantjentene som kommer fra skolene Persbråten, Fagerborg og Oslo Handelsgymnas på L'Oréal Paris' lansering av en helt ny renseserie; Perfect Clean. I disse dager kjører jentene rundt som levende reklame for L'Oréals tre skreddersydde renseformler foaming cream, foaming gel og foaming gentle scrub.

- Norge er et wipes-land, men nå følte vi at det måtte skje noe nytt, og det er derfor naturlig at L'Oréal står for denne nye revolusjonen innenfor renseprodukter. Vi har aldri tidligere sponset en russebuss, men nå følte vi at dette produktet er midt i målgruppen, og vi ville derfor sponse jentene bak Paranoia, forteller Public Relations Manager i L'Oréal, Ellen C. Scheen.

Sort buss
Men det ble ikke et enkelt samarbeid.

- Det er alltid kriging mellom jentebussene. Vi ville gjøre det annerledes, og ville ikke lage en typisk jentebuss. Vi ville «break the wall» med denne bussen, og vise at vi er tøffe. Derfor var det helt uaktuelt med en stor rosa buss. L'Oréal ville jo gjerne ha det litt freshere, mens vi ville ha det svart. Vi ble enige til slutt, smiler sjefen bak russebussen, Marianne Fjelberg.

Og Marianne er glad for at avtalen med L'Oréal havnet i boks.

- Det er jo ingen som ikke vet hva L'Oréal er. Det er internasjonalt og kjempestort. Også liker vi de nye produktene. Vi fikk Perfect Clean til påske, og alle har testet de. Rensekremene er perfekte når du har dårlig tid, slik vi har om morgenen nå, sier de og ler.

Hvem passer serien for?

- Jeg tror den passer for alle jenter når de begynner å sminke seg, hvor gamle er de da? 12 - 13 år. Også opp til den alderen hvor man begynner å bekymre seg for rynker. Da vil man vel heller ha antirynkeprodukter, mener Marianne.

Og dit har ikke dere kommet?

- Nei, ler de og legger til.

- Da hadde vi ikke vært russ. Det er vel først i 25- årsalderen de første rynkene kommer, mener de.

Se flere bilder fra L'Oréals lansering her:

3217

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere