RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

– Klag når telefonen ikke fungerer

Foto: Bjørnflaten, Thomas (SCANPIX)
Sist oppdatert:
Slutter mobilen eller PC-en å fungere, så bør du ikke akseptere det uten videre.

Forbrukerrådet ringes ned av forbrukere som har klager og spørsmål knyttet til forbrukerelektronikk.

– Det er et klart behov for kompetanseheving på begge sider av disken, uttaler Forbrukerrådet på egne nettsider.

– De fleste som tar kontakt om denne type produkter har spørsmål om mangler og reklamasjonsrettigheter. Forbrukerne er ofte uenige med selger om årsak til feil og hvem som skal bære ansvaret. Mange lurer også på hvilke rettigheter de faktisk har, sier direktør Randi Flesland i Forbrukerrådet.

Forbrukerrådet lanserer også i dag en ny klageguide som på enkelt vis skal vise hvordan forbrukertvister forløper og hvilke rettigheter kjøperen har. Denne finner du på http://forbrukerportalen.no/klageguide.

Forbrukerrådet har så langt i år mottatt over 56.000 henvendelser på telefon og e-post fra forbrukerne. Som tidligere år er det spørsmål knyttet til datamaskin, mobiltelefon, bil og bolig som dominerer statistikken.

– Flere bør ta seg bryet med å klage og reklamere når telefonen ikke fungerer, og det ikke skyldes unormal bruk. I de aller fleste tilfellene får man det man har krav på, noe som også har sine opplagte fordeler for miljøet, sier Randi Flesland. (ANB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere