RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

– Telenor villeder forbrukerne

Foto: Kaspersen, Kristoffer Nyblin (SCANPIX)
Sist oppdatert:
Forbrukerombudet gir Telenor rapp over fingrene for deres FriFamilie-kampanje.

Ombudet mener Telenor villeder forbrukerne, og ber Telenor avslutte kampanjen senest innen 7. august.

Telenor påstår i kampanjen at familier kan spare mye ved å bruke FriFamilie, og reklamerer med at det er gratis å ringe.

Men Telenor informerer ikke om hvilke vilkår som må oppfylles før det angivelig er gratis å ringe. Selskapet krever blant annet at familien har minst ett regningsbasert mobilabonnement hos Telenor – og dette koster selvfølgelig penger. I tillegg gis det ingen informasjon om at det koster å ringe fra utlandet eller til familiemedlemmer som ikke har Telenor-abonnement.

– Familier bør velge abonnementer som gir en reell besparelse. Telenor villeder forbrukerne når de gir inntrykk av at det er gratis å bruke abonnementer med denne tjenesten, sier fungerende forbrukerombud Lars Grøndal.

Det eneste abonnementet hos Telenor som kommer inn på topp 20-listen hos telepriser.no, er djuice SIMply – som ikke kan brukes i FriFamilie.

– Vi kommer til å se nærmere på flere aktører som bruker slike innelåsende tjenester for å binde hele familier og vennegjenger. Vi regner med at Telenor i alle fall avslutter den villedende kampanjen nå, forteller Grøndal.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere