Gå til sidens hovedinnhold

10 ting sjefen hater ved deg

Du kommer sikkert til å kjenne deg igjen. Se listen og diskuter.

Nettstedet Chef har gjengitt en liste over hva svenske sjefer ikke liker hos sine medarbeidere. Listen er basert på intervjuer gjennomført av karrierenettverket Shortcut.

1. Grådighet

Eksempel: «Jeg trengte et kjapt svar på er enkelt spørsmål og grep en medarbeider på vei ut døren. Da jeg stilte spørsmålet unnskyldte hun seg og stemplet seg inn igjen på jobben før hun svarte på spørsmålet. Så stemplet hun seg ut igjen.»

Hva er det verste du vet? Si din mening nederst eller stem til høyre:

2. Umodne medarbeidere

Eksempel: «Jeg blir gal av ansatte som vil ha feedback av deg for å slippe å tenke selv. Noen forventer at du skal skrive ferdig en halvgjort tekst for dem. Er du virkelig fornøyd med teksten? Har du gjort det beste du kan? Jeg må stille spørsmål til dem som om de var barn.»

3. Uproffe medarbeidere

Eksempel: «En medarbeider som hadde stagnert og måtte overlate et ansvarsområde til en yngre og talentfull medarbeider, gjorde dette ved å dumpe en kasse stensiler på den yngre medarbeiderens skrivebord for deretter å snu på hælen.»

4. Dumme forslag

Eksempel: «Noen medarbeidere har ikke noe fornuftig å bidra med, men forsøker å skjule dette med å prate løst om tåpelige greier. Men den bløffen blir avslørt.»

5. Blander jobb og privatliv

Eksempel: « Det er vanskelig når folk ikke kan skille jobb og privatliv. At to personer i en gruppe har et forhold kan virke forstyrrende. Men også det å dyrke et nært vennskap til sin sjef er en dårlig idé. Bare tanken på at dette kan være fordelaktig for vedkommende kan lett føre til misnøye blant de andre på arbeidsplassen.»

LES OGSÅ:Glamourmodell ble yrkessoldat

LES OGSÅ:Han ble drept på julebordet

Som nyansatt ... må du ikke spørre: «Hva får jeg for det?»

6. Sløvhet

Eksempel: «Som nyansatt, om du får spørsmål om å gjøre noe utenom dine ordinære arbeidsoppgaver, så må du ikke spørre: «Hva får jeg for det?»

7. Sjenerte medarbeidere

Eksempel: «Jeg liker ikke unge, nye medarbeidere som ikke tør å stille spørsmål og derfor holder kjeft på møter. I dette selskapet er det viktig at folk tør å spørre om det de lurer på.»

8. Uviktige møter

Eksempel: «Samme dag ble jeg booket inn til to møter med en nyansatt selger, med beskjed om at møtene var viktige. Jeg stresser til møtet og treffer en selger jeg virkelig ikke vil kjøpe noe av. Jeg ble irritert og kansellerte neste møte. Det var helt en feil måte å ta eget initiativ på.

FLERE SAKER I NETTAVISEN JOBB

9. Uselvstendige medarbeidere

Eksempel: «Folk som ikke er selvgående irriterer vettet av meg. Ofte vet folk hva de skal gjøre, men de gjør det ikke likevel. Så i stedet for å fokusere på det jeg selv skal gjøre, må jeg hvert femte minutt avbryte det jeg holder på med for å gi mine medarbeidere bekreftelser.

10. Syting og klaging

Eksempel: «Noen mennesker syter og klager hele tida. Det er den typen mennesker som alltid utbryter «tyyyyypisk!». De sprer en negativ energi som er livsfarlig, ettersom den er smittsom.»

Hva er det verste du vet? Diskuter under:

Reklame

Black Week hos Ekstralys: Gjør kupp på billykter, arbeidslys og xenonsett