RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

10 tips til bedre humør

Sist oppdatert:
Vi har alle dager hvor vi føler oss nedfor – her er hva du gjør for å bli blid igjen.

(SIDE2): Ifølge nettsiden Health24, er dette et knippe tiltak du kan gjøre for å komme i bedre humør:

TRENING: Få opp pulsen, og du øker også mengden av serotonin, som fremmer behagelige følelser av glede, avslappethet og indre ro.

RING EN GOD VENN: Du trenger ikke å deppe alene. Å snakke med en snill venn kan føre til at du føler deg tusen ganger bedre.

SPIS NOE: Lag deg noe sunn mat, en kopp te eller frukt. Da vil du føle deg bedre med en gang, spesielt om blodsukkeret ditt er lavt.

LES EN GOD BOK: Det finnes ikke noe bedre enn å fordype seg i en interessant og spennende historie slik at du glemmer dine egne problemer.

KOM DEG UT: Gå en tur i naturen, det hjelper garantert på humøret.

VÆR SOSIAL: Tilbring tid sammen med noen du liker. Snakk med en venn om hva det er som plager deg, men etter en stund bør samtalen gå over i andre ting.

SHOPPING: Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe deg mye nytt eller handle dyre ting. Det kan hende det holder med et magasin eller en sjokolade.

AVTAL MED RÅDGIVER: Bare det å avtale en tid til å snakke med en profesjonell rådgiver vil trolig føre til at du føler deg bedre. Går du på skolen kan du høre med skolens rådgiver.

HVIL: Ofte kan det godt hende litt søvn er alt som skal til for at du skal få tilbake det gode humøret. Har du hatt mye å tenke på, kan det hende du har underskudd på søvn.

GRÅT: Ikke la det triste humøret bygge seg opp - det kan være lurt å gråte ute for å få ting ut av systemet.

Følg med på siste nytt innen helse her.

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere