RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

13 år med forbrukerhjelp

Sist oppdatert:
I kveld går høstens første «TV 2 hjelper deg» på luften. Med 200 henvendelser i uken har redaksjonen mer enn nok å gripe fatt i.

- Vi kommer nok aldri til å gå tom for saker, sier redaksjonsleder Svein Arne Selvik.

Høstens «TV 2 hjelper deg» fortsetter i samme spor som før. Store og små forbrukerproblemer blir tatt opp, og hver uke testes nye produkter og tjenester.

Den lille mann
- TV 2 Hjelper deg har mange elementer som gjør programmet populært. Folk kan identifisere seg med forbrukerne som har vært uheldige, og kan lære av andes feil. Programmet viser også den lille manns kamp mot kjempen. De store blir satt til veggs, og dette fenger, forteller Selvik.

Større bevissthet
Selvik begynte å jobbe med «TV 2 hjelper deg» i 1997. Med unntak av noen mindre avbrekk har han vært tilknyttet redaksjonen siden. I løpet av disse årene har det skjedd endringer på forbrukerfronten.

- Vi har sett en profesjonalisering i mange bransjer. Stadig større andel av for eksempel elektriske forretninger inngår i større kjedene, og disse er ofte mer bevisst på dette med forbrukerrettigheter, sier Selvik.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere