RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

32 kilo DM på ett år

Sist oppdatert:
Hun er informasjonssjef for renovasjonsselskapet i Bergen og samlet all reklame hun har fått i postkassen det siste året. Da hun veide det for 14 dager siden endte nåla på 32 kilo.

- Det er grådig mye, sier Kjersti Kihldal til Bergens Tidende. Nå har hun reservert seg mot uadressert reklame.

Det var en oppfordring fra Naturvernforbundet som gjorde at informasjonssjefen i Bergens Interkommunale Renovasjonsselskap (BIR) samlet på absolutt all uadressert reklame som havnet i postkassen hennes fra 1. juli 2002 til 30. juni 2003. Da status ble gjort opp, veide reklamen 32 kilo.

Ifølge Bergens Tidende kom det mest reklame på våren. Hele ni kilo reklame dumpet ned i postkassen fra mai til juni i år.

- Det kom enormt de siste månedene. Jeg hadde egentlig forventet mer opp mot jul.

Sammen med Kihldal har nå over 35.000 bergensere reservert seg mot reklame. Til sammenligning har kun 12 100 trøndere har gjort det samme.

- Malurten i begeret er at reklamen finner nye veier. Det går jo knapt en dag uten at det er reklameinnlegg i Bergens Tidende..., sier informasjonssjefen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere