RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

4 sunne dagsmenyer

Sist oppdatert:
Her er fire enkle og sunne menyforslag du kan henge på kjøleskapet.

(SIDE2 ): Vil du spise sunnere, men vet ikke helt hvor du skal begynne? Her får du forslag til gode menyer for fire hele dager. Heng dem opp på kjøleskapet og start det sunne livet i dag.

- Spis fire måltider hver dag, sier ernæringsfysiolog hos Dr. Lindberg, Helene Aure. Det er viktig at du får i deg riktig fett, tilstrekkelig med proteiner som gir god metthetsfølelse og gode karbohydratkilder i form av rikelig med grønnsaker, litt frukt og bær, belgfrukter, samt grove kornprodukter.

Menyene inneholder ikke for mange ingredienser og skal være lette å lage. Hver av menyene ligger på ca. 1600 kcal per.dag.

Er du mann, kan du gjerne øke mengden kjøtt, fisk, kylling og egg noe, da behovet som regel er større enn hos de fleste kvinner.

MENY FOR FIRE DAGER:

(Kilde: Ernæringsfysiolog Helene Aure hos Dr.Lindberg)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere