RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

400 millioners sponsorpris

Sist oppdatert:
I alt 42 sponsorkontrakter til en samlet verdi på 400 millioner kroner er med på å konkurrere om årets sponsorpriser. Det er mer enn noen gang tidligere.

Aldri før har Sponsorforeningen mottatt så mange innsendte forslag til Sponsorprisen som i år, skriver foreningen i en melding.

I år er sponsorkontrakter til en samlet verdi på 400 millioner kroner er med på å konkurrere om Årets Sponsor og Årets Sponsorobjekt.

- Vi er både imponert over den store interessen Sponsorprisen har fått, og den høye kvaliteten på de arbeidene vi har evaluert. Sponsorbransjen er blitt betydelig mer moden, sier juryformann John Arne Medalen.

Ifølge Sponsorforeningen finnes giganter som Coca Cola/Fanta og nykommere som TV2 Idol og Nordlysfestivalen på listen over de nominerte bidragene.

- Sponsorbransjen har de siste årene gjennomgått en betydelig profesjonalisering. Nye verktøy for å måle effekten er blitt tatt i bruk, noe som har inspirert enkelte norske bedrifter til kun å bruke sponsing som markedsføringsverktøy. Resultatene som er oppnådd har vært svært gode og vil nok påvirke norsk næringslivs forhold til sponsing, forteller Medalen.

Nominerte

Det er tredje gangen den Sponsorforeningen samler denne bransjen til prisutdeling. Foreningens viktigste oppgave er å fremme sponsing som fagområde. I fjor ble sponsorprisene gitt til Quart Festivalen og bryggeriet Ringnes.

I år er kjente merke3varer som Elite Sport, Bama og Cresco med å kjemper om prisen Årets Sponsor, mens Nordlysfestivalen, Norges Fotballforbund og RBK er blant de som har muligheten til å bli Årets Sponsorobjekt.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere