RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

5,5 millioner klikket på Aftonbladet

Aftonbladet, internett, debatt, ytringsfrihet
Aftonbladet, internett, debatt, ytringsfrihet
De svenske nettstedene fikk et kraftig oppsving i september. Drapet på utenriksminister Anna Lindh og euro-avstemningen gjorde at 5,5 millioner klikket seg inn på Schibsted-eide Aftonbladet.

Det svenske nyhetsbildet var sterkt preget av store hendelser i september. Det satte også sine spor i trafikken på nyhetsnettstedene.

Aftonbladet.se, som er Nordens største nettsted, hadde besøk av 5,5 millioner unike brukere i september. Det er 1,68 millioner mer enn september i fjor. Besøkstallet for Aftonbladet er over dobbelt så høyt som konkurrenten Expressen.

Bonnier-eide Expressen økte fra 1,5 millioner besøkende i september i fjor til 2,4 millioner i år. Dagens Nyheter, som også eies av mediekonsernet, ble tredje størst med 2,2 millioner besøkende, ifølge Dagens Media.

Trafikkveksten har helt klart sammenheng med at både drapet på utenriksminister Anna Lindh og euro-valget preget nyhetsbildet i september. Den dagen Anna Lindh døde var trafikken på de fleste større nettstedene i Sverige så kraftig at serverne brøt sammen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere