RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

600.000 så Robbie Williams

Sist oppdatert:
De unge satt klistret til skjermen mens de gamle ga blaffen da Nordic Music Awards ble sendt på TV 2 lørdag.

492.000 seere fulgte Nordic Music Awards, som var oppe i 600.000 seere på det meste.

- Showet gikk rett hjem hos seere under 40 år. Vi fikk de unge til å se på tv en lørdagskveld, og de var såpass mange at også totaltallene ble meget gode, sier informasjonssjef Geir Mikalsen.

Nå starter diskusjonene om hvorvidt det blir en ny runde med Nordic Music Awards i en av de andre skandinaviske hovedstedene til neste år.

- Min umiddelbare reaksjoner er at dette skal vi gjøre en gang til, men det er for tidlig å ta beslutninger på vegne av alle de tre landene. Nå får vi evaluere showet og arbeidsprosessen sammen før vi bestemmer oss, sier prosjektleder Rolf Wenell.

Han forteller at showet gikk knirkefritt rent produksjonsmessig.

- Underveis er det alltid små detaljer å ta tak i, men vi hadde et meget dyktig produksjonsteam, noen fantastiske programledere og artistene leverte akkurat det vi kunne håpe på, sier Wenell.

Når det gjelder seertallene, var det den norske delen som hadde høyest seertall, med 587.000 seere. Showet var mest populært i aldersgruppen 20 til 29 år.

I denne aldersgruppen fulgte to av tre, eller 67,2 prosent, med på Nordic Music Awards. Showet scoret også særdeles godt i aldersgruppen 12-19 år, hvor over halvparten så på, og hos de mellom 30-39, hvor 45,3 prosent følgte med.

- På forhånd sa vi at dersom vi klarte å lage det kuleste tv-showet i Norge, så fikk vi heller tåle middels seeroppslutning. Nå klarte vi faktisk å lykkes med begge deler, sier informasjonssjef Geir Mikalsen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere