RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

8 alternativer til is

EN SMOOTHIE, hvor sukker er byttet ut mot proteinpulver, er en god erstatning for iskrem.
EN SMOOTHIE, hvor sukker er byttet ut mot proteinpulver, er en god erstatning for iskrem. Foto: Illustrasjonsbilde: Melk.no (Melk.no)
Sist oppdatert:
Så gode at du ikke vil tro de er sunne!

(SIDE2): Når solen titter frem er det godt med en is. Men is er ikke det sunneste du kan få i deg, derfor har vi her samlet åtte oppskrifter for alternativer til tradisjonell iskrem som gjør godt for kroppen.

Mer fra Side2.no: Besøk forsiden

Jordbærsmoothie i bolle
Spis denne smoothien fra en bolle, og bruk en skje. Så føles det mer som en is, skriver Shape.

Ingridienser: 7 store frosne jordbær, 4 isbiter, 1 og en halv kopp melk, 1 scoop med proteinpulver med jordbær- eller vaniljesmak, 2 klyper Xanthan gum - fiberhusk (for mer tykkelse.)

3402756

Pina Colada proteinsmoothie
En frossen coctail er ikke akkurat en frokost for mestere, men det betyr ikke at du ikke kan nyte en pina colada på morgenkvisten likevel. Bare dropp romen, og tilsett en spiseskje proteinpulver istedenfor.

Ingridienser: 1 frossen banan, 1 scoop proteinpulver med vaniljesmak, 1/2 skje kokkosekstrakt, 1/4 boks med annanas, 1 kopp melk, 1 teskje Xanthan gum (fiberhusk).

Mint- og sjokoladesmoothie
Denne smoothien ser kanskje ikke så veldig pen ut når den er ferdig. Men blandingenskal smake akkurat som «Fazer Mint».

Ingridienser: 1 og 1/2 scoop proteinpulver med sjokoladesmak, 1 kopp melk, pepperminteekstrakt (start med 1/8 teskje), 5 isbiter, 2 store håndfuller med frisk spinat.

Peanøttsmørsmoothie
Kombinasjonen av proteiner, karbohydrater og fett i denne smoothien gjør at den er perfekt etter en treningsøkt.

Ingridienser: 1 scoop proteinpulver med sjokoladesmak, 1 kopp melk, 1 spiseskje peanøttsmør, 1 skje kakaopulver, 1 frossen banan, 3 isbiter, 1 teskje Xanthan gum (fiberhusk).

Grønn mokkasmoothie
Perfekt for multitaskere. Her får du både frokost og kaffe i en kopp.

Ingridienser: 1 frossen banan, 1 scoop proteinpulver med sjokoladesmak, 1 pakke posekaffe, 1 håndfull spinat, fire isbiter.

Jordbærsmoothie med sjokoladetopp
Her får du både sjokolade og anitoksidanter.

Ingridienser: 1 kopp frosne jordbær, 1 og en halv kopp mandelmelk, 1 scoop proteinpulver med sjokoladesmak, 1 skje kakaopuler, 1 håndfull frisk spinat, 3 store isbiter, 1 klype Xanthan gum (fiberhusk).

Mango milkshake:
Dette er et godt eksempet på hvordan et par utskiftninger kan gjøre en kalorribombe om til noe mer fornuftig.

Ingridienser: 3/4 kopp frossen yoghurt med vaniljesmak, 1 kopp frossen mango, 3/4 kopp melk, 1 scoop proteinpulver med vanilje.

Smoothie med overflod av kakao
Denne ser akkurat ut som en god sjokoladeis når den er ferdig. Pynt med mørk sjokolade.

Ingridienser: 1 scoop proteinpulver med sjokoladesmak, 1 og 1/2 spiseskje kakaopulver, 1 frossen banan, 1 kopp sjokolademelk (skummetmelk), 1 teskje Xanthan gum (fiberhusk).

Bilder av godsakene kan du se her.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere