90.000 har forhåndsbestilt denne

Foto: (Getty Images)

Apples dings, som få helt vet hva man skal med, selger i bøtter og spann.

Det er lenge siden det har vært så mye hype rundt et produkt, som det som vi har opplevd rundt Apples lansering av iPad. Selskapet har skrotet sin tidligere strategi med å alltid ha produkter umiddelbart tilgjengelig etter lansering, og iPad har vært et av de mest omtalte produktete på internett de siste månedene.

Les også: Her er Apples iPad

iPad har både blitt omtalt både som en revolusjon og latterliggjort. De fleste ser derimot ut til å være enige om at det er en forvokst iPod Touch som over tid har mulighet til å endre folks medievaner.

Les også: Er dette magasinfremtiden?

Men det som i alle fall er helt sikkert er at veldig mange ønsker å kjøpe en, til tross for at de aller færreste faktisk har fått muligheten til å se hvordan den fungerer i praksis.

Mashable har samlet inn tall på forhåndsbestillinger etter at Apple startet salget, og det kan se ut til at etterspørselen er svært store. I løpet av de 6 første timene det var mulig å forhåndsbestille dingsen, så skal utrolige 90.000 enheter av dingsen ha blitt reservert i USA.

Det inkluderer ikke de som har gått i Apple-butikker og gjort det samme.

- 54 millioner dollar i omsetning på en kvart dag er en fantastisk start. Det ser ut til at at det, på tross av spekulasjoner om det motsatte, er noe folk ønsker å åpne lommeboken sin for. Med tanke på at dette bare er forhåndsbestillinger på et produkt som er 3 uker unna lansering, så ser iPad ut til å være en home run, sier Victor Castroll i Valcent Financial Group.

Når det blir lansering i Norge er forsatt uklart. Norge stod ikke på listen over de første landene som fikk den håndholdte datamaskinen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.