Airbus-flyet var på vei fra Paris til Komorene og hadde startet innflygingen da det styrtet i Det indiske hav tirsdag morgen.

De fleste passasjerene var franske eller fra vulkanøyene Komorene, på vei fra Paris, via Sana'a, som er den raskeste veien fra Europa til Komorene.

Jemenittiske luftfartsmyndigheter opplyser at de har funnet omkomne i havet etter flystyrten. Men myndighetene kan ennå ikke slå fast om noen har overlevd styrten. Det var 142 passasjerene og elleve besetningsmedlemmer om bord på Airbus-maskinen. Tre av passasjerene var spedbarn.

Har du tips om saken? Send SMS eller MMS til 1930, ring 21006010 eller send e-post til vaktsjef@nettavisen.no

Letemannskaper har også funnet vrakrester fra Airbus-flyet drivende i havet, opplyser en kilde tilknyttet luftfartsmyndighetene på øygruppen Komorene.

– Flyene har fått øye på vrakrester ved det antatte nedslagsfeltet, sier Ibrahim Kassim til Reuters.

Dette er den andre Airbus-ulykken på kort tid. Et Air France Airbus A330-200 på vei til Paris, med 228 personer om bord, styrtet 1. juni.

– Fant vrakrester
En politikilde sier at flyet styrtet i havet, og at Komorene ikke har noen redningstjeneste å snakke om.

En talsmann for flyselskapet sier at Airbus A310-flyet styrtet 15 minutter før det skulle lande i Moroni.

Det er fortsatt ikke kjent hva som forårsaket ulykken, men det skal ha vært dårlig vær i området.

– Værforholdene var tøffe med sterk vind og mye sjø, sier en offisiell tjenestemann, Mohammad al-Sumairi.

Øygruppen Komorene ligger om lag 300 kilometer nordøst for Madagaskar.

I 1996 var det et kapret fly som styrtet i samme området, og majoriteten av de 175 passasjerene omkom.

En FN-tjenestemann opplyser at kontrolltårnet hadde fått signaler om at flyet var under innflyging, men kort tid etter mistet tårnet all kontakt med Airbus-maskinen.

Flyselskapet Yemenia er 51 prosent eid av jemenittiske myndigheter, mens saudiarabiske myndigheter eier de resterende 49 prosentene.

Flyselskapet har en flåte bestående av to Airbus 330-200-fly, fire Airbus 310–300 og fire Boeing 737–800.

(©NTB)