RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Amputerte lemmer fra Kitchen og If

Sist oppdatert:
Kitchen sjokkerer med sin første reklamekampanje for forsikringsselskapet If. - klar over at noen kan oppfatte virkemidlene som noe tøffe, sier Bjørnar Buxrud i Kitchen.

Den siste tiden har forsikringsselskapet If markert seg med en reklamekampanje med flere sort/hvitt bilder av mennesker med amputerte lemmer. Kampanjen er utviklet av Kitchen, som har jobbet for kunden siden i vår.

Bildene er ikke manipulert, men viser mennesker med en alvorlig ulykke bak seg.

- Vi har vurdert kampanjeelementene nøye og er klar over at noen kan oppfatte virkemidlene som noe tøffe. Det har vært viktig for oss å ikke gjøre dette på en støtende måte og vi har derfor lagt vekt på å ha Funksjonshemmedes fellesorganisasjon og Momentum i ryggen, sier Bjørnar Buxrud i Kitchen.

Momentum er interesseorganisasjonen til protesebrukere, og var behjelpelige med å opprette kontakt med sine medlemmer som har vært modeller i kampanjen, melder byrået i en pressemelding.

Kampanjen er utviklet for et nytt If produkt som gir dobbel utbetaling ved skader som medfører over 50 prosent medisinsk invaliditet.

- Dette opplevde vi å være et så teknisk begrep at det måtte tydeliggjøres hva slags type skader som kvalifiserer til denne graden" sier Bjørnar Buxrud i Kitchen.

Han forteeller at et bilde av et menneske som har mistet en arm eller et ben i seg selv er oppsiktsvekkende, men at det ikke er ment som noen sjokkeffekt.

- Ettersom det er denne typen skader produktet i stor grad er beregnet på, var det både naturlig og relevant å eksemplifisere på denne måten, avslutter Buxrud.

Teamet i Kitchen er: Paul Westum, Bjørnar Buxrud, Jørgen Ødegaarden, Mette Løland, Haakon Dahl og Sten Bråthen, og hos If Trond Anke og Cathrine Barth. Bildene er tatt av Marcel Lelienhof.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere