RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Annonseboom på nettet

Sist oppdatert:
Norske nettaviser opplever kraftig annonsevekst i år, og mediebyråene Carat og Mediacom tror veksten vil fortsette
- Vi har spesielt de siste seks månedene sett en trend der stadig flere ønsker å annonsere på nettet. Jeg tror internettannonseringen vil øke videre i hele år, sier Kjell Gabrielsen i mediebyrået Carat Interactive til dn.no, som også har fått opplysninger om salget fra nettavisene til VG, Dagbladet og DN, samt fra Startsiden og TV2-Nettavisen.

De ulike nettstedene oppgir en vekst mellom 25 og 80 prosent i første kvartal i år.

- De tradisjonelle merkevareannonsørene ser at internett er konkurransedyktig mot andre medier på pris, samtidig som det er kommet større formater, sier Gabrielsen i Carat Interactive til dn.no.

Veksten for annonsering på internett kommer i et labert annonsemarked generelt sett.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere