Ari lanserer nytt servise

Foto: Larsen, Håkon Mosvold (SCANPIX)

Men koster det virkelig bare én krone?

13.02.09 14:44

(SIDE2): Det har stormet mye om Ari Behn de siste ukene, men i siste nummer av Se og Hør får han likevel reklamert for seg selv. Denne gangen er det postordrefirmaet Firkløveren som selger Ari Behns nye porselendesign, Peacock Blue, for 1 krone i et vedlegg til kjendisbladet.

Tilbudet
Tilbudet på 1 krone gir deg 4 tallerkner, to lysestaker(ikke en lysfontene) og et 2-etasjers bufféfat. Det du samtidig binder deg til er å kjøpe 12 tallerkner til for 229 kroner per stykk + 49 kroner i porto hver gang. Totalprisen blir på 3386 kroner. Så det er uansett bittelitt dyrere enn et Ikea-serivce.

Det man i tillegg får er muligheten til å få flere tilbud fra postordrefirmaet.

Lansert i 2007
Ari Behn lanserte sitt Peacock-design i april 2007. Den gangen sa han følgende til Side2:

- Hver dag er en fest, og jeg er et smykke. Det samme er du. Og du. Og du, sa Ari den gangen. (Du kan også se en bildekarusell av designet ved å kikke på saken)

Målet var å lage et eksklusivt servise for de store anledningene.

Hjerter etterpå
På høsten var han på Gave & interiørmessen hvor han fortalte om sitt nye hjertedesign:

- Med påfuglen valgte jeg grønt, og det ble en suksess. Nå valgte jeg rødt, og det er designeren Tom Ford som har inspirert meg. Han kom med en kolleksjon i kun hvitt, sort og rødt på starten av 90-tallet. Han har designet for Gucci og Yves Saint Laurent, og er et av mine forbilder, sa Ari til Side2 da.

«Brus med fjærene»
Slik presenteres serviset hos Magnor Glassverk:

«Her har den gått. Stolt har den spasert og brisket seg i sin egen fargeprakt. Noen mistede fjær gir oss en anelse om skjønnheten hos den som har gått forbi.
Brus med fjærene som påfuglen! Dekk bordet som om hver dag er en fest, og la gjestene ta for seg. »

Så spørs det om Ari synes det er tilstrekkelig brusing med fjærene at hans servise blir solgt i et vedlegg til kjendisbladet Se og Hør. Noe av grunnen til kan være kritikernes slakt av serviset da det kom.

Likevel solgte serviset svært godt:

«Ari Behn's nye krystall- og porselens- servise PEACOCK er en stor suksess. Serviset (13 deler krystall og 17 deler porselen) selger svært godt, og det er nå solgt 35.000 deler i Norge siden lanseringen 19. april. Ari Behn har blitt svært godt mottatt alle steder der han har besøkt butikker og signert sitt nye servise. Magnor Glassverk er svært fornøyde med resultat og tallene. PEACOCK føres i butikker over hele landet.» (Pressemelding fra Magnor Glassverk 19.juni 2007)

Les også:

Foto: Fotomontasje: FHM/Scanpix/TVNorge

Norges største skandalekjendiser

De har kledd av seg, sloss, blitt avslørt som løgnhalser og fylt flere spaltemeter enn en verdenskrig.

Se listen her.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.