RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Årsbeste for TV 2

Sist oppdatert:
Branns 4-1 seier over Vålerenga ble det mest sette programmet på TV 2 i forrige uke, og bidro til å gi kanalen sin beste uke hittil i år. 654 000 seere så kampen.

Kampen ga TV 2 en markedsandel i riksuniverset på 41,2 prosent, viser tallene fra TNS Gallup.

Åpningskampen mellom Viking og Rosenborg hadde til sammenligning 633 000 seere.

Klar økning

- Dette er sterke tall, og erfaringene viser at Brann og Vålerenga er to lag som fenger TV-seerne. Og kampen var alt annet enn kjedelig, sier mediesjef Svein Graff i NTF.

Hovedkampen søndag kl. 20.00 hadde forrige sesong et gjennomsnitt på 517 000 seere. Så langt i år er snittet på 585 000.

For uka sett under ett, fikk TV 2 sin beste markedsandel hittil i år med 31,5 prosent. Dette er en oppgang på 0,9 prosentpoeng fra uka før.

Populær Zebra-kamp

Aalesund - Fredrikstad på TV 2 Zebra hadde 146 000 seere, og en markedsandel på 14,3 prosent.

FotballXtra fra 19.00 - 20.00 ble sett av 234 000, mens oppsumeringsmagasinet fra kl. 22.15 - 23.15 oppnådde 340 000, og fikk 25,3 prosent i markedandel.

TV 2 kampen mellom HamKam og Bodø/Glimt hadde 153 000 seere lørdag ettermiddag.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere