*Nettavisen* Nyheter.

Attraktive kassadamer på menyen

Sushi ble det hippeste man kunne putte i munnen for en tid tilbake. Om følgende blir den neste kulinariske trend er imidlertid, og forhåpentligvis, mindre trolig.

11.08.05 13:00

(SIDE2): Morgentrøtt på vei til jobb, ble min gjespende fremtoning overraskende våken lenge før vanlig av et noe lite sedvanlig syn. Markedsføring «gone mad» kan best beskrive salgstrikset en liten matkolonial hadde smelt opp til alles skue.

Overraskende pent skrevet med kritt på en tavle, lokket butikken med ferske grønnsaker, bredt vareutvalg, god mat og attraktive kassadamer. Jepp, attraktive kassadamer. Integrert blant slangeagurker og tørkeruller finnes et nytt tilskudd på menyen.

Ikke noe nytt i å spille på damer i reklamebransjen, men å smelle det åpenlyst opp på veggen som salgstriks på lik linje med en hvilken som helst annen vare, er ganske så vågalt. Hvem vet hvilke kroker kvinnegruppen Ottar smyger seg luskende rundt i.

Jeg antar kolonialens tankerekke er å bruke salgstrikset utelukkende som et noe humoristisk lokkemiddel, ikke som snuskete utsalg av damer under disken. Håper i hvert fall det. Varedeklarasjon og strekkode i nakken, næringsinnhold 20 prosent fett, derav 10 prosent mettet i varens øvrige seksjoner. Attraktiv emballasje. Hadde nok fått fruene i Ottar til å danse på bordet.

Så gjenstår det å se da om kolonialen holder det den lover. Skal snarest forsøke meg som mms-paparazzi og avgi statusrapport.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag