BOGERUD/OSLO: Vi opererer ikke med «hemmelige tjenester» når det gjelder plassering av billettautomatene. Vi har selvsagt den aller største interesse av at kundene finner automatene og bruker dem.
I øyeblikket står vi en mellomfase. Det vil si fasen midt mellom bruken av de gamle automatene og innføringen av nytt billettsystem, skriver han i en e-post til Nordstrands Blad.
Hærverk
Han forteller at plassering av automatene ikke er tilfeldig.
Hærverksproblematikken er formidabel også på Bogerud. Vi har hatt tilfeller der rampen har fjernet hele automatene for å komme til penger og billetter. Vi passer derfor på at automatene gjerne monteres opp inntil en vegg slik at hærverksproblematikken minimaliseres. Vi har på mange stasjoner også kameraovervåking av automatene for å hindre hærverk. Et annet moment når det gjelder plassering er at ved å plassere disse på perrongen, så vanskeliggjør vi både arbeid og vedlikehold på perrongen. Slik plassering prøver vi derfor å unngå, forklarer han.
Ta kontakt
Men som sagt, vi har interesse av at kundene finner automatene. Dersom noen synes at dette er vanskelig, så ta kontakt med oss slik at vi kan få skiltet forsvarlig. Det gjør vi gjerne, men vi må få beskjed fra kundene om hvor skoen trykker. Når det gjelder billett, så er den enkelte reisende ansvarlig for at denne er gyldig før reisen starter, avslutter han.
