Avisreklame i vekst

Norske aviser har fått fart på annonseomsetningen, og har i første kvartal tatt tilbake ledertrøyen fra TV. Internettannonseringen vokser raskest

19.05.08 00:53

Reklameomsetningen gjennom norske mediebyråer viser nå klar vekst etter et par tunge år.



I første kvartal økte reklameomsetningen med 6,4 prosent, ifølge tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO). Tallene viser netto utfakturert medieomsetning etter rabatter.



Avisene har gjort comeback på toppen av statistikken, etter å ha økt med 13,3 prosent fra samme kvartal i fjor.



TV, som var størst i fjor, har derimot falt med 2,4 prosent.



Radio har økt med 12,4 prosent, etter at Kanal 24 kom på luften, men ble i år passert av internett, som fortsetter å øke mest, med en vekst på 38,4 prosent.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag