RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Avslører hemmelige treningstips

Foto: scanpix
Personlige trenere forteller hemmeligheten bak superkroppene til stjerner som Heidi Klum og Naomi Campbell.

(BIIPMAG): Vi avslører de beste triksene fra stjernenes personlige trenere og presenterer de mest effektive treningsøvelsene ifølge bladet Vogue.

Fantastiske kropper
Selv om de blir eldre har de fortsatt utseende med seg: Naomi Campbells (37) kropp blir bare finere fra sesong til sesong, Heidi Klum (34) sto foran kameraet bare åtte uker etter fødselen og «The Body», Elle Macpherson (45), klarer med sin drømmefigur å sette enhver 20-åring i skyggen.

Hemmeligheten bak en slik kropp er luksussport med profesjonell hjelp. Personlige trenere viser deg hvordan du målrettet kan trene muskler og stramme opp kroppspartier på rekordtid.

Stram rumpe
New Yorks beste trener David Kirsch har vært trener for blant annet Naomi Campbell, Liv Tyler og Rachel Weisz. Dette er en av stjernenes favorittøvelse: Bøy benene og stå hoftebredt fra hverandre. Strekk rumpen langt bak, hold ryggen rett og fold hendene bak ryggen. Gå i denne stillingen oppreist foran og bak.

Stramme lår
Treneren til Jennifer Lopez, Gunnar Peterson, har hjulpet superstjernen med en fantastisk kropp. Med hjelp av aerobicøvelser kan du få den samme stramme rumpen som frøken Lopez har. Stå bøyd med knærne, samtidig som du strekker ut armene foran deg. Deretter hev kroppen med rett rygg. For å gjøre øvelsen vanskeligere kan man holde noen lette vekter.

En veltrent kropp
Hollywood-skjønnheter som Naomi Watts må greie å trene seg til en drømmekropp innen noen få uker. I forbindelsen med innspillingen av filmen «King Kong» trente skuespilleren sammen med Rob Parr fem ganger i uken. I sin egen blogg har treneren skrevet om treningen med Naomi Watts:

- Vi løp seks til ti kilometer hver dag eller syklet i flere timer.

Hvis du er nybegynner gir han disse gode rådene:

- Hold av to eller tre ganger i uken der du trener ute i naturen i 30 minutter. Jogg i ti minutter og ta en pause, etterfulgt med styrkeøvelser som knebøying eller mageøvelser. Løp deretter i ti minutter og stopp ved noen trapper og ta noen step-øvelser. Ta opptil 15 serier med forskjellige styrkeøvelser og løp deretter i behagelig tempo. Etter hvert vil du kunne løpe fortere og gjøre øvelsene flere ganger.

Siste fra BiipMag. no: Gå til forsiden her!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere