RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

B2C gir seg ikke

Sist oppdatert:
I løpet av de siste to ukene har Forbrukerrådet mottatt rundt 60 nye klager på firmaet.

Snaut en måned etter at «TV 2 hjelper deg» rettet søkelyset mot tele- og strømleverandøren B2C Norge, går nå Forbrukerrådet hardt ut mot firmaet.

Ny klagestorm
I løpet av de siste to ukene i april har Forbrukerrådet alene mottatt 60 klager på B2C, ifølge Forbrukerportalen.no.

- Uakseptabelt, sier underdirektør Olav Nyhus i Forbrukerrådet somhar bedt selskapet om en ny redegjørelse.

Forbrukerrådet mener henvendelsene tyder på at firmaet ikke opptrer korrekt, og stiller nå spørsmålstegn ved om selskapet kan betraktes som en seriøs aktør på markedet.


Direktør tok ikke kritikk
Tidlig i april rettet «TV 2 hjelper deg» søkelyset mot strøm- og teleleverandøren B2C Norge. Årsaken var at vi hadde mottatt mange klager på dette firmaet, som hovedsaklig rekrutterer kunder gjennom telemarketing og gatesalg.

I et intervju hevdet B2C-sjef Marius Ugnutu Marthinsen at firmaet selv ikke hadde inntrykk av at de hadde misfornøyde kunder. Han gikk også langt i å antyde at forbrukermyndighetene stod i ledtog med B2Cs konkurrenter.

- Reinspikka sludder, sa forbrukerombud Bjørn Erik Thon den gangen.

Les flere forbrukersaker på www.tv2hjelperdeg.no- tips oss på hjelperdeg@tv2.no

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere